Grand Banks jr Startet 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 17.Juli.2018 (redigert) Har byttet ut alt av septiksystemet, og har montert ny elektrisk kvernpumpe ca 15 cm over tanken. Ca 60-70 cm 38 mm septikslange mellom stussene. Har nå fylt tanken ca 1/4 med sjøvann (103 l tank) og forsøkt å pumpe det ut. Men pumpen går tørt. Tørr derfor ikke kjøre den lenge. Står at den ikke tåler tørrkjøring. Hvordan fikser folk dette? Hvor lenge kan en pumpe som ikke tåler tørrkjøring tørrkjøres? (Var ikke bruksanvisning med. Kjøpt på Maritim.) Redigert 17.Juli.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Tenkte meg litt om. Merkelig hvordan løsningene kommer etter å ha postet her... Jeg skrudde av slangen fra tanken, holdt den i nedoverbakke til pumpen. Fylte med vann. Startet pumpen og til min skuffelse drog den ikke vannet inn. Men plutselig drog den, og vannet forsvant fort. Koplet slangen i tanken igjen, og nå drar den ut vannet som bare det. Måtte nok bare primes skikkelig for å få vakuum. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Tore B Svart 17.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Er det denne typen du har kjøpt? I såfall hadde jeg akkurat det samme problemet, i tillegg til at den ikke var tett og at nivåføleren ikke virker etter at tanken har vært fyllt opp. Har byttet føler to ganger og det samme skjer hver gang. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2018 Nei, ikke den tanken, men samme pumpe. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.