Marius.S Startet 17.Juli.2018 Del på Facebook Startet 17.Juli.2018 En kompis har en slik motor og denne går og fusker på tomgang. Pluggene er nye og etter en liten kjøretur så har vi tatt ut dem og ser at alle pluggene er helt svarte og fuktige. Er dette noe normalt ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 17.Juli.2018 Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Nei, det er ikke normalt, motoren får sannsynligvis for mye bensin Sitér dette innlegget Link to post
Marius.S Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Hva kan det komme av da ? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 17.Juli.2018 Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Tja, godt spurt, det kan være mange årsaker? Det enkleste er nok kanskje å få noen til å koble til et diagnoseverktøy for å se at alle sensorer fungerer som de skal? Sitér dette innlegget Link to post
Marius.S Svart 17.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Har fått et tips om en dyse kan henge men vil alle pluggene drukne da ? Sitér dette innlegget Link to post
ph. Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Tett luftfilter? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Som adeneo sier, få koblet opp et diagnose verktøy. Vil nok gi deg et svar. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
DieselDahl Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Det kan godt være feil på MAP-sensor. En av få vanlige feil. Ikke spesielt for denne motoren men for alle motorer med MAP-sensor. Hvis du ikke har tilgang på diagnose verktøy kan du måle spenningen ut av denne med et voltmeter. Den får tilført 5 volt og spenningen på utgangen ligger mellom 0,5 volt ved fult vakuum og 4,5 volt ved atmosfæretrykk (som ved full gass). Feil på MAP-sensor gjør som regel at denne gir fullt signal hele tiden, altså ca 4,5 volt selv om det er undertrykk i manifolden. Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 GXI-motorene er vel også kjent for feil på trykkregulatoren (sitter foran fuel-railen). Var sånn jeg kom over ideen med å justere min. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Tobydc23 Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Sjekk fordeleren også! Min var full av irr/belegg og så sånn ut, og begynte med sota plugger -> fjusking og til slutt helt død. Gikk over hver kontakt med multimeter for å sjekke at alt har full kontakt og går nå som en klokke? Sitér dette innlegget Link to post
Marius.S Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 (redigert) Virker som motor går med konstant choke eller en feil i mating da den går veldig ujamt på lavt turtall. Mye vibrasjon i motor. Starter lett på kald motor men må gi gass for å få start på varm motor Hvordan justerer jeg fuel railen ? Hvor sitter map på Sensor ? Redigert 28.Juli.2018 av Marius.S (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 Dette høres ut som MAP-sensor eller temp-switch. Disse forteller hjernen hvilken fuelmix den skal gi. Gå inn på marinepartseurope eller Volvo Penta sine sider, finn din motor og se sprengskisse for å finne ut hvor de står på din maskin, jeg er ikke helt sikker på hvor de er på gxi modellene. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.