320Cruiser Startet 17.Juli.2018 Del på Facebook Startet 17.Juli.2018 Ligger i Strømstad Spa havna og venter på at tidenes fyllekjærring skal holde kjeft. Hvor er vaktene etter kl 22? Hvis det er noe må man ordne sjæl. Her sier reglene at det er stillie etter kl 23, men det err bare vås. Er tolerant men på noen dager ligger det an til nok kort døvn netter ikke minst i natt da jeg tror hu har nok å drekke på til kl 2. Hva erfarer folket rundt? Betale dyrt men ingen ordner søvnen? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 17.Juli.2018 Del på Facebook Svart 17.Juli.2018 Da er det bare å snakke med hotellet at enpå gjestebrygga ikke oppfører seg. Det er deres utfordring Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
TerjeFjern Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Lå noen dager på brygga der for noen uker siden. Så aldri en eneste vakt . Overpriset gjestehavn. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Hulda ligger noen meter unna de bryggene. Og har noen netter sovet i båten. Sammenlignet med tidligere år, har det vært ganske stille der nå. Så vidt jeg vet, er det hotellet som eier anlegget. I hvert fall tidligere var det Strömstad Marina som innkrevde bryggeleie. Prisene har blitt skrudd kraftig opp fordi man etter sigende ønsker at båter ikke blir liggende for lenge. Personlig skjønner jeg ikke at folk ønsker å ligge der i det hele tatt. Man tømmer septik om natta, bader i det om dagen til SPA's kjøpesentermusakk. Hver sin smak. Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Hulda skrev 3 minutter siden: Personlig skjønner jeg ikke at folk ønsker å ligge der i det hele tatt. Man tømmer septik om natta, bader i det om dagen til SPA's kjøpesentermusakk. Hver sin smak. Opplevde faktisk det for et par uker siden. Sterk septik stank sent på kvelden. Vaktene har jeg ikke sett der. Kunne faktisk har ligget gratis hadde det vært min stil. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
John_Kr Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Hva er prisene for en overnatting der da? Sikkert avhengig av størrelsen på båten... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Bårdp Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Ja ja vær sin lyst. Begriper ikke denne sutringen om en ikke synes om tingenes tilstand på et sted er det vel bare å dra til et annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Helt topp at det kommer frem da. Så slipper man å dra dit vi andre som ikke vet om det..... Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Bårdp skrev 27 minutter siden: Ja ja vær sin lyst. Begriper ikke denne sutringen om en ikke synes om tingenes tilstand på et sted er det vel bare å dra til et annet sted. Joda enige i det. Bråkmakerne kunne dratt et annet sted der det er gratis å ligge, ikke noe regel om å være stille etter kl. 23 og i selskap med likesinnede. Fulle idioter i båt har jeg mer en nok dårlig erfaringer med så langt i år. Redigert 18.Juli.2018 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Miranda2 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Strømstad er hyggelig før og etter skoleferien. Det samme gjelder flere andre populære steder langs denne kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Vi ligger på "Norskeholmen" rett på utsiden av Strømstad. Hørte på agregatstøy fra kl 15-23. Ba nummer 1 om å skru av og det ble gjort. Også startet nummer 2 etter 45 min og han skrudde av kl 23. Er det lov å la aggregat stå og gå i Svenskk skjærgård? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ida Marie III Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Joltus skrev 1 time siden: Helt topp at det kommer frem da. Så slipper man å dra dit vi andre som ikke vet om det..... Enig... Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Var på Postgirobygget-konsert i Langesund i helgen. Lå ytterst/innenfor på flytebryggen i gjestehavnen. Der var det to båter som hadde på russebussmusikk og styrke helt til minst kl 5 om natten. Selv om Windyen er ganske støydempet så hørtes det ut som at jeg hadde mitt eget anlegg på grei styrke... Både brodern som var med og jeg sovnet til slutt, men hadde selv sittet oppe og hatt det hyggelig med nabobåt pluss noen venner til halv-tre-tre. Vi trengte ikke ha på musikk da nabobåten overdøvet alt, hehe. Og det var jo ikke noe poeng med å stresse å gå å legge seg i slik støy. Fest er jo litt hyggelig også da og man har jo ferie. Man må jo tåle litt på en konsertdag i gjestehavn og la ungdommen feste litt. Oppå det hele var det ganske store dønninger inn i havnen. Jeg lå heldigvis på innsiden og hadde dønningene i båtens lengderetning. Men de store ca 55 fots Princessene som lå på utsiden og fikk de fra siden bølget faktisk rimelig heftig. De hadde båt på utsiden av hverandre også. Ble nesten litt redd for båtene deres. Jeg sa aldri i fra til party- nabobåtene da de var mange og drita fulle da jeg tengte at det er greit å la folk få feste litt. Og tenkte det vel er noen andre som snart sier i fra, kanskje havnevakten? Neida... Men de gav seg jo nesten aldri.... de var fortsatt våkne kl 10 da vi dro ut igjen tilbake til hytta. Og da var de rimelig fyllesyke hehehe. Bare lo av de jeg og spurte om det ble sent i går... Ro etter kl 22 er nok mye å be om i dagens gjestehavner midt i ferien på en fredagskveld. Etter kl 2-3 tiden derimot... Redigert 18.Juli.2018 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Bårdp Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Ja for mange er jo det og ta seg en fest i havn når en er på båttur en stor del av opplevelsen. Det får en vel bare godta og liker en det ikke er det jo bare og flytte til en annen plass. Det fines jo for øvrig mye fint å få i ørepropper om en vil ha det stille. Synes ikke en skal være så snerpete overfor hva andre gjør, leg heller det døve øret til så blir det hele langt triveligere. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Var det ikke salige Odd Børretzen som nevnte noe om en svenske som en sommernatt i en norsk båthavn i juli sa «nu måtte ni vara tysta», som Odd mente hørtes rimelig patetisk ut.... Redigert 18.Juli.2018 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Code0 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Jeg liker å sove om natta. Hvilke havner bør jeg da holde meg unna, hvilke er notoriske partyhavner? På lista har jeg allerede Tanumstrand, Smøgen, Fjällbacka. Er det i byene man kan bråke i hele natta, men Gluppø f.eks kan jeg anta å slippe russeanlegg til kl 0600? Redigert 18.Juli.2018 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Selv Arendal, Kragerø og Lillesand går det fint å sove om natten. Men alt avhenger jo av hvilke båter/festfolk som er der. Redigert 18.Juli.2018 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Miranda2 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Ingen gjestehavner med nærhet til butikk og restaurant er i prinsipp «ro om natten» havner i ferien. Du kan ha flaks en gang, men neste gang er det «håll igång hela natten». Strømstad har til overmål Systembolag i gangavstand fra havnen. Her er det tilrettelagt for tyngre festing. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Jeg pleier å ankre opp i en uthavn når jeg vil ha det fredelig. Fungerer helt utmerket. Når jeg legger meg samens med en masse andre båter kan jeg jo ikke forlange at de andre skal være stille. Men en velger jo selv hvor en vil ligge så da kan det nå umulig være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 @Lingefan Jeg synes regelen om ro etter kl 2300 er god, og bør etterleves. At det var leven til kl 0500 i Langesund når Postgirobygget har konsert, er også innafor, eller ihvertfall som forventet. Du håndterre det bra, og de som er ute etter en rolig havn for å sove i, bør nok skjønne såpass at Langesund ikke er en slik plass. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Hulda Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Bårdp skrev 47 minutter siden: Jeg pleier å ankre opp i en uthavn når jeg vil ha det fredelig. Fungerer helt utmerket. Når jeg legger meg samens med en masse andre båter kan jeg jo ikke forlange at de andre skal være stille. Men en velger jo selv hvor en vil ligge så da kan det nå umulig være noe problem. Skjønner du er fra Utkantnoreg. Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Lillesand kan du bare glemme. Ingen vakter. To pøbber med dørene åpne ut mot gjestehavna. Gav opp kl 03:00 i natt og gikk meg heller en tur til de var rolig. Har ingen forståelse for dette med å ta seg en fest heller i en overfylt havn der du er den ene båten som plager 100 andre, holder våken unger, og skremmer vekk sjokkerte utlandske gjestebåter. Fullstendig mangel på gangsyn og folkeskikk mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Festina_Lente skrev 3 minutter siden: Lillesand kan du bare glemme. Ingen vakter. To pøbber med dørene åpne ut mot gjestehavna. Gav opp kl 03:00 i natt og gikk meg heller en tur til de var rolig. Har ingen forståelse for dette med å ta seg en fest heller i en overfylt havn der du er den ene båten som plager 100 andre, holder våken unger, og skremmer vekk sjokkerte utlandske gjestebåter. Fullstendig mangel på gangsyn og folkeskikk mener jeg. Tror jeg har vært heldig. Har vært et par ganger der, og det var kun under Sup og stup i fjor at det var en del støy, men da kom det fra arrangementets eget anlegg. Det er som forventet og ikke noe en kan klage på. Har også vært noen ganger i Mandal, Kristiansand, Grimstad, Arendal, Kragerø i løpet av fem sesonger i fellesferien uten det jeg har opplevd som generende støy. Lå til og med i Strømstad i fjor uten plagsom støy. En del prat fra restauranten klarte vi fint. Husker egentlig bare to episoder i løpet av fem sesonger der jeg synes det har vært litt høy musikk fra båter, og den ene var i Arendal, men de gav seg klokken 22. Den andre var i Perleporten et par timer på dagtid. Det er heldigvis ikke plagsomme nabobåter som gjør at vi stort sett velger uthavn. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) 1 hour ago, Code0 said: Jeg liker å sove om natta. Hvilke havner bør jeg da holde meg unna, hvilke er notoriske partyhavner? På lista har jeg allerede Tanumstrand, Smøgen, Fjällbacka. Er det i byene man kan bråke i hele natta, men Gluppø f.eks kan jeg anta å slippe russeanlegg til kl 0600? Fjällbacka er ikke så ille, men jeg ble overrasket nå på mandag fordi det var live musikk til kl 0130 på Bryggan. Det var Sveriges beste Rolling Stones tribute band (deres egen påstand), og de var faktisk veldig gode. Dermed var det OK for meg, selv om enkelte andre «småbarnsbåter» sikkert ikke verdsatte det like mye som meg. Hadde de spilt typisk svensk disco hadde min mening vært annerledes... Grebbestad må på partylista! Gluppø og Musøn er på stillelista. Samt Dannemark-Ulön. Redigert 18.Juli.2018 av Popeye70 Skriveleif (see edit history) Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Code0 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Bårdp skrev 1 time siden: Jeg pleier å ankre opp i en uthavn når jeg vil ha det fredelig. Fungerer helt utmerket. Når jeg legger meg samens med en masse andre båter kan jeg jo ikke forlange at de andre skal være stille. Men en velger jo selv hvor en vil ligge så da kan det nå umulig være noe problem. Og det fungerer greit i Danmark også? Der går jeg inn i havn. Jeg opplever at folk flest etterlever jungelordet jeg vokste opp med ´fest i land - sov i havn´. I Skagen med 100-vis av båter er det fint lite skråling ombord. Men jeg ser ikke at alternativet skal være å legge seg på svai utenfor moloen om det er party i nabobåten, da synes jeg faktisk de i nabobåten skal holde fred. Ser altfor ofte at havnevaktene ikke viser seg etter at penga er samlet inn kl 20. Andre steder er det Ordnüng, med voksen havnevert som holder orden f.eks Kyrkosund / Sydkoster. Skagen, Læsø har jeg aldri hatt problem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.