PiperBill Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 De fleste tar hensyn til omgivelsen nå de er edru. Hvorfor er man fritatt fra det dersom men er dritings? Også som utlending så har jeg aldrig forstått fenomene 'norsk flatfylle'. Lær dere å drikke og samtidig har en snev av kontroll. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Bårdp Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Nei blir det for mye støy i Skagen gjestehavn flytter jeg meg bare bort til Karsteinsen. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 (redigert) Festina_Lente skrev 49 minutter siden: Lillesand kan du bare glemme. Ingen vakter. To pøbber med dørene åpne ut mot gjestehavna. Gav opp kl 03:00 i natt og gikk meg heller en tur til de var rolig. Har ingen forståelse for dette med å ta seg en fest heller i en overfylt havn der du er den ene båten som plager 100 andre, holder våken unger, og skremmer vekk sjokkerte utlandske gjestebåter. Fullstendig mangel på gangsyn og folkeskikk mener jeg. Litt enig i dette. De kan i det minste dempe bassen litt, men ikke mer enn at de kan fortsette party, men også ta hensyn til de som vil sove. Finne en fin middelvei. Men onsdag, fredag og lørdag er velkjente utekveld-dager. Da må man regne med at utesteder spiller høy musikk til kl 02.30. For jeg synes det er like mangel på folkeskikk å kreve at noen skal roe seg 100% kl 22 også som at noen bare kjører på uten hensyn. Litt må vi alle tåle, men litt må partyfolket tåle å dempe seg etter kl 24-01-tiden også. Eller etter kl 02.30 på fredag/lørdag. Personlig har jeg aldri skjønt at man skal være så høylydt at man plager livet av andre, enten det er dag eller natt, men folk er forskjellige. Litt liv er moro, men plaging er noe annet. Ordensforstyrrelser kan gjelde både dag og natt. Det er faktisk best å ringe politiet fremfor å gå bort selv. For en lokal beruset person som får beskjed av en i dyr båt om å dempe seg kan reagere ganske forskjellig... Redigert 18.Juli.2018 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Popeye70 Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 11 minutes ago, PiperBill said: De fleste tar hensyn til omgivelsen nå de er edru. Hvorfor er man fritatt fra det dersom men er dritings? Jeg har noen ganger lurt på det samme. Står det på et skilt at det skal være stille i havnen fra kl 2300 så gjelder det uansett om man er edru eller full. Ja, det er enklere å glemme tiden når man er beruset, men når vakta kommer bort og sier ifra burde man ta hintet. Dessverre er det ikke alle som gjør det. Jeg lar meg også overraske av de som kl 1300 (og tilsynelatende helt edru) finner ut at det er på tide å spille Black Velvet med Alana Myles på full guffe for hele havna. Det har skjedd meg flere ganger, av en eller annen grunn. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Duppe Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Gode ørepropper er tingen, dog kan det være en tilvenningsak da det er litt rart til å begynne med. (nå kan jeg ikke tenke meg å sove uten, blir som å sove med lyset på). Silikon er best men da kan det bli for lite lyd, så voks er nok best på båt så du hører alarmer og rop osv. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 18.Juli.2018 Del på Facebook Svart 18.Juli.2018 Bårdp skrev for 8 timer siden: Nei blir det for mye støy i Skagen gjestehavn flytter jeg meg bare bort til Karsteinsen. Vi ligger ofte i havnen til Skagen sejlklubb..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
quantumduck Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Strömstad er ikke min favoritt, men man bør jo gjøre seg noen tanker om man skal legge seg ytterst eller innerst ved ankomst ... Begge deler funker avhengig av hva du er ute etter, spør du meg. Men helt totalt tyst blir det jo ikke i en by. Minus-kudos til brø-hodet på vannscooter i 30 kn. i havna. Har argumentert en del mot forbud, men ikke mot skuddpremie. Dog laget han ikke bølger til sjenanse for noen, så det var ikke han som forårsaket bøyd åre på gummibåten... Stavern for to uker siden tok kaka. Party ble avbrutt av politiet på 3 forsøk. Not-your-average-bilstereo. Åtte politimann skulle til. Ca. 03-04-ish. På'n igjen 08:30, står nesten respekt av det. Dagen er allikevel ødelagt osv ... Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 On 7/18/2018 at 10:47 AM, Honduras said: Var det ikke salige Odd Børretzen som nevnte noe om en svenske som en sommernatt i en norsk båthavn i juli sa «nu måtte ni vara tysta», som Odd mente hørtes rimelig patetisk ut.... Ja, var det ikke noen som sa at den ikke skulle soves bort også? Forbanna ungdomsforbrytere alle ihop! Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 On 7/18/2018 at 11:02 AM, Miranda2 said: Ingen gjestehavner med nærhet til butikk og restaurant er i prinsipp «ro om natten» havner i ferien. Du kan ha flaks en gang, men neste gang er det «håll igång hela natten». Strømstad har til overmål Systembolag i gangavstand fra havnen. Her er det tilrettelagt for tyngre festing. Strömstad er en by med uteliv, biltrafikke i havna osv. Har du ikke oppdaget Skagerrack ennå? Det er ikke så ille om man legger seg på den ytre flytebrygga. Sitér dette innlegget Link to post
Tropic1 Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Var på Koster(Ekenes),strømstad, Stavern, Jomfruland, Kragerø, holmer og Verdens ende siste uka i Juni og første i Juli. Opplevde ihverken sjenerende støy(for min del) eller folk som var dritings noe sted. Men fellesferien er det kansje annerledes.... Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 quantumduck skrev 19 minutter siden: Strömstad er en by med uteliv, biltrafikke i havna osv. Har du ikke oppdaget Skagerrack ennå? Det er ikke så ille om man legger seg på den ytre flytebrygga. Ytre havn er alltid rolig, det er vår erfaring. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Joltus Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Har hvertfall ikke rolig ytterst i Tvedestrand for to helger siden! Men var jo ikke rolig innerst heller da.... ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 (redigert) har fått tilsnakk en gang , ombord hos en kjenning , vi lå i ei havn et sted hvor det var festival, med dertil hørende folkeliv. En fra nabobåten kom å spurte forsiktig om vi kanskje kunne tenke oss å slå av musikken ute, nå som vi hadde gått inn å satt oss. Ooops Ellers er mitt inntrykk at , desto større anlegg, desto dårligere musikksmak..?! Befriende da å gå forbi en båt forrige helg hvor de bl.a spilte Led Zeppelin - og bare moderat høyt. Begynner visst å bli voksen... Noen som har sett denne da - vet ikke hvor den står..? Redigert 20.Juli.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Eureka Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Finnes det noen kristne gjestehavner? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 1 hour ago, Eureka said: Finnes det noen kristne gjestehavner? Det er vel et bittelite bryggeanlegg på Brunstad? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Komodo Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Ellers så kan man vel be i alle havner. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ida Marie III Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Eureka skrev for 6 timer siden: Finnes det noen kristne gjestehavner? Smihts venner har en ved Marstein fjordhotell ... Men vekkelsesmøte kan vel muligens være like støyende... ?? Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Eureka skrev for 7 timer siden: Finnes det noen kristne gjestehavner? ja, klokkeklemt og salmesang tidlig hver bidige søndag morgen Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
janet Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 har vært veldig lite plaget av surr i gjestehavner ser nå bort fra Skagen og Grisebukta (Smøgen) der er det surr så det holder, men det er greit drar ikke til Skagen for å legge meg før Kveldsnytt - samme med Grisebukta Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Ungene mine liker ikke Fairline med blått skrog... Prøver å fortelle dem at det finnes flere av samme type, og det ganske sikkert finnes noen som tar hensyn til de rundt. Lå ved siden av en som fyrte opp motorene i tide og utide. Sikkert for å lade. Sent på kvelden da folk satt ute og nøt sommerkvelden. Den motoren høres kanskje ikke godt oppi en Fairline, men for oss andre går lyden gjennom marg og bein. Tok meg en rotur. Ungene kan ikke bruke ørepropper... Selv om man kan bråke, så hadde det vært hyggelig om folk tar hensyn. Nattestid ligger vi bare i uthavn, og stort sett oppfører folk seg bra. Fra min båt kommer det ungelyder ca kl 8 og utover. Kan vanskelig dempes, selv om vi prøver... Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Guest Avmønstret# Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 (redigert) ivar skrev for 14 timer siden: Ellers er mitt inntrykk at , desto større anlegg, desto dårligere musikksmak..?! Befriende da å gå forbi en båt forrige helg hvor de bl.a spilte Led Zeppelin - og bare moderat høyt. Begynner visst å bli voksen... Noen som har sett denne da - vet ikke hvor den står..? Har kun lagt i uthavn i år. Men selv der skal noen vise hvor stor stereo de har ombord. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har hørt "sommerkroppen" ettellerannet i sommer... Så begynner folk å bli fulle og de skipper låt etter ti sekunder av hver. Og musikksmaken er den samme, type russebillåter osv. Uten å gjøre det til en seilbåt vs motorbåtgreie.. men har til gode å høre høy musikk fra en seilbåt. Alltid snekker eller cabincruisere som mener resten av bukta liker musikken de spiller like godt som de selv gjør. -- Som regel forsvinner musikkfolka fra uthavner samtidig som solen går ned så det er nå bare midlertidig. Kun en eneste gang i sommer jeg ble litt lei, men så ble de så fulle at det ble "god" underholdning. --- Edit: Har kun lagt i uthavn, dvs på svai bortsett fra en dag/natt longside i uthavn. Redigert 21.Juli.2018 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 (redigert) Lå for litt siden en søndag i Tønsberg. La oss longside bak en annen båt som hadde satt seg på brygga med stoler og bord. I 14-tiden var det i gang med høy musikk som plaget de fleste andre i den delen av havna. De satt på brygga på siden av båten, og i tillegg var vindretningen slik at lyden blåste innover i havna. Havnevakta (typ 16 år gammel) var bortom og ba de dempe seg. Vi dro i 16-tiden inn til byen og var tilbake i 19-tiden. Da holdt de det fortsatt gående, og promillen var betydelig. Etter en time gikk jeg bort og konversasjonen var omtrent slik: jeg: - kan dere ikke dempe musikken litt. Det er plagsomt for oss som ligger lenger inn i havna. han: - i havneregelementet står det at det ikke skal være stille før kl 23 jeg: - men det betyr ikke at dere kan være idioter og plage alle andre her i havna frem til det. han: - kaller du meg idiot?! (Reiser seg ustøtt opp fra stolen) jeg: - oppførselen deres er idiotisk når dere plager alle andre i timesvis. (Mann roer seg) hun: - vi spiller ikke så høyt. Vi spilte mye høyere i stad.. jeg: jo takk, jeg fikk med meg det. I tillegg til at dere spiller høyt så gjør vinden at lyden blåser innover mot oss. Kan dere ikke ta litt hensyn? hun: - Dette er ikke høyt og vi kan ikke noe for at det blåser... Jeg ga opp og vi dro inn til byen for å spise. Det positive var at det var stille fra stereoen etter 23.00, dog med relativt høy skravling utover, men det regner jeg med i Tønsberg sentrum. Kk Redigert 21.Juli.2018 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Be politiet håndtere sånne. Tippet politibåten hadde fått stående applaus om karan hadde fått inndratt musikk og drikkevarer. Offentlig sted er det jo. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 Problemet er at det var ungdommer som var havnevakter (tok inn havneavgift) og de har ikke pondus nok til å sette på plass voksne halvdrita mannfolk. Men det er Securitas som har vaktholdet på kveld/natt tror jeg. Det er jo positivt av Tønsberg havn ? Skulle jo ikke tro at det trengs Securitas en søndag kl 14....men folk er idioter, dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Juli.2018 Del på Facebook Svart 21.Juli.2018 (redigert) Tenker det er på sin plass med en henvendelse til havnesjefen og spørre om det er noen ansvarlige over havnevertungdommene som kan veilede og hjelpe dem litt i sånne situasjoner. Videre, er det disse ungdommene som har ansvar for umiddelbar evakuering dersom det oppstår brann? Hadde det vært en veldrevet campingplass, så hadde de vært bortvist og svartelista. Redigert 21.Juli.2018 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.