Jump to content

Mariner/Mercury 90 hk 4-t 2005 fusker

Justask

Recommended Posts

Hei

Har en 2005 modell Mariner 90 HK 4-takter som fusker på turtall mellom 1400 og 1700 omdr.  Impelleren gikk is stykker i fjor, men ble byttet og kjøling fungerer godt. Byttet plugger i dag. Når jeg har kjørt en stund og stopper går ikke motoren på tomgang. Stopper da hele tiden.-

Er det noen som har forslag til hva det kan være. Er i Nord Norge langt unna serviceverksted. 

Har du mulighet til å beskrive feilen bedre? Varm/kald motor? )går den ordentlig på full gass? er det unormalt med røyk? Har du sjekket alle bensinfiltre? Er feilen der hele tiden, eller kommer og går feilen? 

Har ingen ideer utover å ta en diagnose, hvis du er veldig heldig kan det hjelpe med en kraftig dose bensintilsetning, men det forutsetter at det er noe skitt i systemet som bensintilsetnigen klarer å løse opp. Ikke ha for store forhåpninger...

Hei igjen

Båten starter meget lett og går på tomgang. Når jeg kjører og gir gass fusker motoren mellom 1400 og 1700 omdreininger. Over 1700 omdreininger går båten elt perfekt. Motoren fungerer uten fusking.  Når jeg er ferdig med båtturen og skal legge til stopper motoren på tomgang hele tiden til den er blitt kald igjen og startet på nytt.  Starter da med en gang og går på tomgang.  Har hatt båten på service. All olje byttet, plugger byttet og bensinfilter tatt ut og renset. Har kjørt gjennom Pro-Tec File line Clean  en gang.

Har hatt mye kondens i bensinen, men dette skal være renset på verksted og jeg har i alle fall betalt for dette.

Forslag til hva jeg skal se på ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...