Jump to content

Hvilken lærebok som forberedende til Dayskipper-kurs?

Anterialis

Recommended Posts

Hei,

jeg er påmeldt Dayskipper-kurs i august og ønsker lese meg opp til dette samt mhp. generell kompetanseutvikling. Jeg har lest boken "Seilbok" skrevet av Sarah Hopkinson og oversatt til norsk av Terje Olsen. Dette var en meget enkel og bilderik bok, noe som jo er positivt. Dog synes jeg enkelte ting var dårlig beskrevet og savner spesielt annen vinkling når jeg skal lære meg om tidevann/meteorologi. Er det spesielle bøker dere anbefaler til dette kurset eller generelt? En god repetisjon mm. for viderekommende? Den må gjerne være lettlest og illustrativ =)

Takk for svar =)

"Seilerboka" av Øyvind Bordal og Magne Klann synes jeg er noe av det beste.

Tar utgangspunkt i seiling i norske forhold i dag. Mange andre seilbøker er oversatte, og er gjerne oppdaterte versjoner av bøker skrevet for mange år siden.

Ellers inneholder jo dayskipperkurset vanligvis papirnavigasjon og nattnavigasjon (i hvert fall det jeg tok), så på det feltet er jo alle lærebøker til båtførerprøven nyttige. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...