Jump to content

Motor størrelse på en Achilles LEX96


joelle

Recommended Posts

kjenner ikke båten, men regner med du har samme problemstillingene som meg selv, og da sier jeg; kjøp ikke for stor.

 

Har selv en 3,5hk YAMAHA på min CARIBE rib, og den er helt grei. CARIBE`n oppnår mer fart, og går mer brensleøkonomisk enn samme motoren på den forrige jolla mi, med spilebunn.

 

En 8 hester er iaf. dundertung å løfte opp, balanserende på badeplattformen, etter min mening.

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

En 8 hester er iaf. dundertung å løfte opp, balanserende på badeplattformen, etter min mening.

 

Suzuki

Det er vel hva du orker å løfte som er avgjørende. Har selv en achilles LSI 104 med vekt 34 kg, og 4 HK motor. Synes motoren er for liten, og skulle gjerne hatt en større, men det blir for tungt. 4 hesteren er på grensa av hva jeg/vi orker å løfte opp og ned.
Link to post
Share on other sites

Jeg tenker att jeg får ta ned båten til havna i morra og prøve og se hvordan den går med 3.5 hk, har ikke stor lyst til og bære meg ihjel hver gang jeg ska skru på motorn, for og ikke snakke om dette med balanserandet på bade plattformen innen motorn er på plass.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...