tnlu Startet 18.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 18.Juli.2018 (redigert) Hei. Er det noen som har en D3 på 220hk som kan opplyse hvilken temperatur de har på 3600 omin? Eg har 83 gr på 3000 som stiger til 87gr på 3600 omin. Dette er en 2011 modell (nye D3) Måler stiger med 1 grads intervaller. Termostat åpner på 80gr og er fullt åpen på 95gr iflg instruksjonsbok. Antar dette er normalt men fint om noen eventuelt kan bekrefte at dette er innafor eller om kjøler må rengjøres. Det er ferskvannskjølt motor. Redigert 18.Juli.2018 av tnlu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
to-vid Svart 19.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2018 Har D3-170 som er samme motoren, bare lavere effekt. Min ligger på 80°C ved lav belastning og øker til 85-87°C når jeg drar på. Har vært slik siden motor var ny. Hva tempen stopper på avhenger av sjøvannstemp og tilstand på sjøvannsfilteret. Sitér dette innlegget Link to post
tnlu Svart 19.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2018 to-vid skrev for 2 timer siden: Har D3-170 som er samme motoren, bare lavere effekt. Min ligger på 80°C ved lav belastning og øker til 85-87°C når jeg drar på. Har vært slik siden motor var ny. Hva tempen stopper på avhenger av sjøvannstemp og tilstand på sjøvannsfilteret. Hei. Takker for svar. Ser ut til at min da er innafor. Min er 7 år gammel, og ikke renset kjøler enda. Får ta den før neste sesong ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.