NilsPils Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Jeg har også hatt nøyaktig det samme problemet. Da jeg kjørte med alle kraner åpne gikk returen mest til den ene tanken. Nå stenger jeg alltid av en tank helt og kjører bare med en tank av gangen. Hos meg er det ikke noe problem, da båten tåler litt usymetrisk belastning. Og jeg kan kjøre lenge på bare en tank. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Bergsholmen Svart 22.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2018 Eg ville nok som fleire andre her privd å justert dette på retursiden, den er mest «freeflow» og vil dermed lettere ta korteste vei. Fødepumen på ein dieselmotor leverer ganske mye mer diesel til dieselpumpen en motoren klarer å bruke (derfor har ein returen). Når eg sier mye meir så er det opp imot 3 ganger så mye, så der er mye diesel som går i returen. Sitér dette innlegget Nå: Shakespeare 15,6 fot Suzuki DT140 EFI (Prosjekt) (2021-…) Nå: 92- Nor-Dan 6100 Mercury Verado 200 (2016-...) Før: 91- Skipsplast 460 Suzuki DT90 (2008-2016) Før: 80- GH10 Evinrude 8 (Midt på 90-tallet) Link to post
Merlis Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Takker for mange gode innspill! Jeg forsøkte i helgen å strupe returen til den tanken som det alltid er mest i, og foreløpig ser det ganske greit ut. Har ikke fått kjørt så lang tur med båten enda, så om det har blitt helt bra vet jeg ikke, men nå bruker den i det minste diesel fra den tanken som nesten har stått urørt siden jeg kjøpte båten Jeg trodde ikke at returen skulle ha så mye å si, men jeg er veldig positiv foreløpig . Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Bare pass på at returen ikke fyller tanken slik at dieselen går på sjøen gjennom tankluftingen. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Merlis Svart 23.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juli.2018 Brigg skrev 12 minutter siden: Bare pass på at returen ikke fyller tanken slik at dieselen går på sjøen gjennom tankluftingen. Slik den var med begge kranene åpne for full retur ser jeg ikke bort fra at den ene tanken kan ha lekket ut litt, men nå som returen er strupet til den tanken hvor det alltid var mest diesel vil nok ikke dette skje fordi forbruket nå virket mer balansert fra begge tankene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.