Vildensky Startet 19.Juli.2018 Del på Facebook Startet 19.Juli.2018 Hei, har en relativt ny penta 13hk innenbords som jeg har kjørt tom for olje. ( ja jeg vet...) Har trolig kjørt i noen timer, men motoren virker å ha greid seg. Har nå fylt på med olje, men er litt usikker på om jeg kan ha skadet motoren stygt. Noen tanker eller ideer? Bør jeg få en mekaniker til å se på den før jeg drar videre? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 kanskje en ide å fått sendt inn en oljeprøve til analyse, for å se om det er mye metallpartikler i olja..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
nomen Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Har du ikke fått varsel på lavt oljetrykk? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Vildensky Svart 19.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Ikke fått noe varsel nei. Men er en gammel båt med Ny motor så usikker om oljelampe virker. Har nå kjørt en time helt rolig og alt virker OK. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Mest sansynlig har det gått helt bra. Det skal faktisk temmelig langt under peilepinnen før oljepumpen ikke klarer å ta. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Om det ikke ramler og banker, kjør på som vanlig. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 56 minutes ago, bellen said: Mest sansynlig har det gått helt bra. Det skal faktisk temmelig langt under peilepinnen før oljepumpen ikke klarer å ta. Skal vel også noe til for å ha kjørt noen timer helt uten olje uten noen voldsomme reaksjoner eller ulyder? Har ikke prøvd, men innbiller meg at det ville føre til en heller ugrei bråstopp. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 På mangemotorer kan det være nok oljetrykk selv om det er lite olje! Ikke sikkert at dette har vært noe problem. om oljelampa virker eller ei! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
mthoms Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Mon ikke du har taget et par tusinde timer ud af motorens liv? Nu er der nok kun ca 10000 tilbage. Jeg ville ikke være urolig hvis der ikke er unaturlige lyde i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Adriana Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Vildensky skrev for 17 timer siden: Ikke fått noe varsel nei. Men er en gammel båt med Ny motor så usikker om oljelampe virker. Har nå kjørt en time helt rolig og alt virker OK. Du burde kanskje få sjekket lampa? Den skal jo lyse når tenning er på og motor ikke går. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Vildensky skrev for 20 timer siden: Har nå fylt på med olje, Jeg ville tømt motoren for olje og byttet oljefilter og fyllt opp med ny olje i en slik shituasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Jeg ville vært mer bekymret over hvorfor motoren hadde så lavt oljenivå. Du skriver at den er relativt ny, og da burde ikke oljeforbruk være særlig høyt? Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Rune Totland Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Hvor mye måtte du etterfylle, instruksjonsbok vil kunne si noe om hvor mye olje det ska være på motoren, da finner du ut hvor lite olje det reelt sett har vært. Ellers, som ovenfor, hvor blir det av olja og hvor fort går det, dette bør avklares Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 1. Bytt olje. All gammel olje på helt ren kanne. 2. Bytt filter. Ta vare på dette. 3. Topp opp (ikke overfyll) - følg med videre på forbruk mot gangtid. 4. Skjær opp oljefilteret - brett ut filterelementet og se etter spor av metall. Ta bilder og legg ut her. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 20.Juli.2018 Del på Facebook Svart 20.Juli.2018 Jeg overtok en vp md7b, som var kjørt tom for olje. Den ble veldig fin, etter at jeg byttet alle lagre, stempelringer og honet sylindrene! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.