heggem90 Startet 19.Juli.2018 Del på Facebook Startet 19.Juli.2018 Hei Har slitt lenge med at motoren koker, etter bare et par minutter. Har byttet impeller,givere, termostat og har også overhalet impellerhuset. (byttet simring, pakninger osv) Men problemet er der fortsatt. Fant igjen noen biter av den gamle impelleren i slangen som går inn til impellerhuset. Da er vel neste steg å rengjøre varmeveksleren? Jeg har sett på nettet, men sikkert ikke god nok til å finne. Men er det noen som kan fortelle meg litt om dette? Evt har tegninger? Noen deler som burde byttes når jeg først skrur den av? Noe jeg bør gjøre før og underveis? Har null erfaring med dette, så håper noen kan hjelpe til litt. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Sjekk temperatur på kjølevannet inn på eksosen,dette skal være varmere en inn på sjøpumpa dette for å ta bort varme fra motoren. Om det er temperatur forskjell er mest sannsynlig sjøkjølinga i orden. Mulig det er oljekjøler som er først etter pumpa. Hadde lignende problem, der var det akslingen i ferskvannspumpa som knakk Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Hvis det er samme motor og problem som du og kjempet med og fikk råd om her for 12 mnd siden da hadde jeg kontaktet et lokalt motorverksted for diagnose. Ok, koster deg kanskje noen lapper, men du kommer deg muligens på fjorden før den fryser til igjen. Mitt forslag en torsdag. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
fabia Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Da kan du starte med å demontere oljekjøleren, ligger under varmeveksleren. Hvis de ikke har vært renset noen gang så er det vel vert jobben. Oljekjøleren er første stoppested, så hvis du har impellerdeler på avveie så er det her du finner de igjen. Detter er bare å skru av og skru sammen igjen Sitér dette innlegget Link to post
Ttor Svart 19.Juli.2018 Del på Facebook Svart 19.Juli.2018 Sjekk YouTube kanalen til Svend Bjelland. Han har laget flere videoer om overhaling av kjølere, etc på TAMD41. Denne motoren er rekkesekser, men ellers veldig lik 31. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.