Mcrednas Startet 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 21.Juli.2018 Hei har en Tohatsu 25hk (M25C2). Hvilken stålpropell passer bra til denne motoren? og hvilken størrelse anbefales i pitch osv..? Sander Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 hvor lang er en fisk? her må du nok komme med litt mer opplysninger om hva slags båt du har og hva slags bruk for at det skal være mulig å gi et godt svar Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mcrednas Svart 21.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 Hehe. Motoren skal være på en Winrace mk7 så den skal gå fortest mulig, om det er akserelasjon eller toppfart er samma. Vil ha en propell som er billigst mulig, men som gjør en forskjell. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2018 da ville jeg gått til "kilden" , winrace propellers , kanskje ikke billigst - men billigere å få rett propell med en gang en å måtte prøve seg fram Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mcrednas Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Jeg endte opp med å kjøpe en stål propell fra Winrace propellers brukt. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 du får informere oss om resultat Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Mcrednas Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Skal prøve på det Sitér dette innlegget Link to post
Mcrednas Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Hei! Prøvde min tohatsu med stålproppel ut på vannet idag. Spørsmålet mitt er; hva er galt? Båten vil ikke gjøre mere en 30knop? Det er den samme hastigheten jeg fikk med 9,9 trimmet til 15hk. Min Tohatsu 25hk skal være trimmet til 30hk. Jeg vet den har litt skjev finne nederst på båten. Det kan men det kan vel ikke sakke ned 10knop? Hva kan det være? Trenger hjelp! Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Har du for høyt turtall? For lavt turtalt? Groe? Umulig å si uten opplysninger... Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Mcrednas Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Kommer opp i bånn turtall tror jeg. Bra akselarsjon men vil ikke over 30knop... groe? Sitér dette innlegget Link to post
Mcrednas Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Etter å ha lest/hørt litt så har jeg funnet ut at jeg trenger en propell med høyre pitch altså mer vridning. Høyre pitch høyre topp fart. Sånn som den er nå akselerer den veldig fort og nesten spinner når motoren får høyt turtall. Skal prøve å få tak i en annen propell å se hva resultatet blir. Sitér dette innlegget Link to post
Mcrednas Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2018 Mcrednas skrev for 5 timer siden: Etter å ha lest/hørt litt så har jeg funnet ut at jeg trenger en propell med høyre pitch altså mer vridning/stigning. Høyre pitch høyre topp fart. Sånn som den er nå akselerer den veldig fort og nesten spinner når motoren får høyt turtall. Skal prøve å få tak i en annen propell å se hva resultatet blir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.