Jump to content

Hvilken stålpropell til Tohatsu 25hk

Mcrednas

Recommended Posts

Hei! Prøvde min tohatsu med stålproppel ut på vannet idag. Spørsmålet mitt er; hva er galt? Båten vil ikke gjøre mere en 30knop? Det er den samme hastigheten jeg fikk med 9,9 trimmet til 15hk. 

Min Tohatsu 25hk skal være trimmet til 30hk. Jeg vet den har litt skjev finne nederst på båten. Det kan men det kan vel ikke sakke ned 10knop? Hva kan det være? 

Trenger hjelp!

Etter å ha lest/hørt litt så har jeg funnet ut at jeg trenger en propell med høyre pitch altså mer vridning. Høyre pitch høyre topp fart. Sånn som den er nå akselerer den veldig fort og nesten spinner når motoren får høyt turtall. 

Skal prøve å få tak i en annen propell å se hva resultatet blir. 

Mcrednas skrev for 5 timer siden:

Etter å ha lest/hørt litt så har jeg funnet ut at jeg trenger en propell med høyre pitch altså mer vridning/stigning. Høyre pitch høyre topp fart. Sånn som den er nå akselerer den veldig fort og nesten spinner når motoren får høyt turtall. 

Skal prøve å få tak i en annen propell å se hva resultatet blir. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...