Sonata 7 Startet 10.August.2005 Del på Facebook Startet 10.August.2005 Hei evinrude sailhorse 7,5 fra 1980 stoppet for ett par dager siden vi hadde justert forgasseskrua litt opp så den gikk bedre og litt etterpå bare stoppa den, jeg har fått høre at det muligens var fukt i forgasseren, tok den ut og renset den litt med bensin, men den ville fortsatt ikke starte. Det er gnist i begge pluggene samt komp. i blokka. Tok også og renset bensinfilteret uten hell. Derfor spørr jeg nå dere! Hva annet kan det være, jeg har lett etter et båtliv bla jeg fikk i vinter der det bla sto noe om feilsøking og forskjellige ting som kunne være problemet. Jeg blir så frustrert, klarer ikke sove, må finne ut hva det er Dette er ikke morro!! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Regner med at du kun skrudde forgasser sluren ut 1/4 omd. ? Prøv å still tilbake. Ikke lurt å file med dette om du ikke vet hva du gjør. Luft/ox må være konstant. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 (redigert) det var ørlite, har stilt tilbake. etter justering gikk motoren som en klokke i ca2 min Redigert 10.August.2005 av Sonata 7 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Hvordan ser pluggene ut ? Er de våte ?, Grå, sorte eller Hvite ? Har du skiftet plugger siden 1980 ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 skifta plugger i våres, pluggene var litt sota og med svart olje Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 det var ørlite, har stilt tilbake. etter justering gikk motoren som en klokke i ca2 min <{POST_SNAPBACK}> Jeg ville byttet plugger selv om det er gnist i de gamle. Jeg opplevde på et nytt strømaggregat at det ikke ville starte, jeg sjekket forgasser og monterte sammen igjen. Så sjekket jeg tennpluggen og det var gnist, men jeg byttet den allikevel og aggregatet startet med en gang og ikke noe tull etterpå. Billig var det også ca. 50,- kr. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 (redigert) Forutsetter at det er 2 takter. Still luftekruen og bensinskruen helt tilbake. (ikke press men helt ned til du får motstand. ) trekk lufteskrue ut 3/4 og bensinskrue ut 1/2. Prøv å start. Dersom du ikke får tenning eller start, øk med 1/4 omdreidning parallelt på begge. Får du start trekk tilbake lufteskruen 1/4 og bensinskuren 1/12 tilbake. Får du ikke start øk bensin skruen med 1/4. Maks utsruing er 1/1/2 for begge. Redigert 10.August.2005 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 Takk for svar! Skal prøve begge deler i morgen. Men viss jeg ikke fårdet til, så kanskje jeg skulle sendt den inn på ett verksted: Men det er kanskje ikke vits på en så gammel motor? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Så lenge du har knitst på pluggene og komp. Da er det kun en justeringssak. Tørk pluggene rene og om jeg ikke huster feil skal det være 0,8 mm klaring i åpning. Skjekk det med manualen. Overbevist at du får startet, vent med å sende motor på verksted. Det koster sansynligvis mere enn en ny bukt motor. Lykke til. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 1mm skal det være og det er riktige plugger, det er jeg så gått som 100% sikker på., det er jo rart for jeg har jo nesten kjørt hver dag i hele sommer Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 (redigert) 1MM, det er det ikkke. Enten er det fra 0,4 til o, 8. Skal til Åros 3-.5. sept. Skal se på motoren din dersom du ikke har fått den til å starte, send meg en im. Om pluggen er 1mm nå. Sørg får å juste ned til 0,5. Da skal du se den starter,. Redigert 10.August.2005 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 mulig jeg husker litt feil her, skal ned i morgen får se etter det. Takker for det! Vi får se, skriver hva jeg har funnet ut i morgen jeg. går og prøver og få litt søvn nå Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 Boolle skrev, skift plugger. Meget god ide. Uansett holding på de andre. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
REM Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 skifta plugger i våres, pluggene var litt sota og med svart olje <{POST_SNAPBACK}> Skal du få noe meningsfyllt ut av å "lese" plugger må du kjøre motoren hardt under belastning over et så langt tidsrom at motoren blir skikkelig varm. Slå så av motoren umiddelbart så ikke pluggene sotes ned av tomgangskjøring. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 hmm... kom nettopp hjem fra båten nå! Har skifta plugger det var 1mm har både sjekket dette med de som var, med manualen og med forhandler. Prøvde også det med luftingen og bensinskruen uten hell. Da jeg skulle gå så jeg att det var en sprekk i blokka på ca 2cm, veit ikke om det er helt igjennom. Kan dette være problemet? Sitér dette innlegget Link to post
ynroenn Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 1mm?!?! Det er vel ikke mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 1mm?!?! Det er vel ikke mulig?Stemmer det, skal justeres til .040" = 1,016 mm Korrekt plug = Champion L77J4 . Da jeg skulle gå så jeg att det var en sprekk i blokka på ca 2cm En mulig feilkilde , hvor er sprekken ? har du et bilde .Er du heldig kan det bare være en støpefeil , hvis ikke JB weld ?? ( hvis det bare er snakk om et "lag" ) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Sonata 7 Svart 10.August.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2005 Tror nokk 1mm er ganske vanelig, nesten alle små påhengere har denne typen ivertfall tohatsu 9,9, suzuki 9,9 og 8 hk Har ikke kamera for øyeblikket da dette er i bergen med fattern, hmm, det er liksom på toppen av blokka på høyre side og så går den nedover Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.August.2005 Del på Facebook Svart 10.August.2005 hmm... kom nettopp hjem fra båten nå! Har skifta plugger det var 1mm har både sjekket dette med de som var, med manualen og med forhandler. Prøvde også det med luftingen og bensinskruen uten hell. Da jeg skulle gå så jeg att det var en sprekk i blokka på ca 2cm, veit ikke om det er helt igjennom. Kan dette være problemet? <{POST_SNAPBACK}> Har du sprekk i blokka ??. Det kan være årsaken. Ta en kompresjonstest. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
aafoss@yahoo.no Svart 2.Juni.2018 Del på Facebook Svart 2.Juni.2018 Sprekk i blokka nedenfor stempel gir like god komp, men dårlig sug mot forgasser... Vet du noe om stiftåpningen/kamvinkelen? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 2.Juni.2018 Del på Facebook Svart 2.Juni.2018 -denne tråden er 13 år gammel...? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.