Jump to content

Vinsjmotor vil ikke alltid starte

jtfidje

Recommended Posts

Hei! Jeg har en ankervinsj som ikke alltid vil starte. Jeg hører tydelig releet klikke, men motoren vil ikke gå. Hvis jeg da gir den et veldig lett "kakk" starter den fint og vil etter det kunne starte og stoppe flere ganger før et nytt "kakk" er nødvendig. Det er veldig uregelmessig og er like tilfeldig om vi har ligget lenge uten å bruke den eller om den nettopp ble brukt.

Hva kan det være og hva burde jeg eventuelt se etter hvis jeg prøver å åpne den?

P.S. er ikke den mest teknisk begavet, men veldig lærevillig :wink:

Kommentar fra moderator:
Viktig å oppgi fabrikat/modell ved slike spørsmål. Kan f.eks. være et kjent problem.
Se også : Hjelp moderator, vennligst LES DETTE før du poster
9 hours ago, sailor83 said:

Høres ut som børstene står litt fast. En må åpne for å se. Spesifiser gjerne type motor og legg ved bilder hvis du vil ha mere utdypende svar.

Hva gjør man eventuelt med slikt? Glemte spesifisere at det er en Ilas motor, men det ble vanskelig med bilder ettersom den fremdeles står fastmontert i båten.

Kjenner ikke vinsjen din, men har den et rele som kan åpnes kan du prøve å rengjøre kontaktpunktene i det med litt sandpapir.

På min Anchorlift hadde det i hvert fall dannet seg et belegg på disse punktene som gjorde at den til å begynne med ofte trengte flere forsøk på å starte før den til slutt ikke startet i det hele tatt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...