Hawiha Startet 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 24.Juli.2018 Regner med at strømtilkopling/dynamo må tildekkes, men er det annet man bør dekke til? Turbo? 85-modell som sårt trenger en vask... ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Jeg pleier å spraye hele maskinen med CRC 6-66 (1 stk stor sprayboks) for så å vaske det av med våtservietter etterpå (1 pakke går ofte med). Ta av luftfilteret, bare. Sitér dette innlegget Link to post
Hawiha Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Takker & bukker, da blir det spray og våtservietter all over! ? Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 på jobb så sprayer vi på litt avfetting på motor og i motorrom, så høytrykkspyler vi det og lar lensepumpa gjøre resten av jobben Sitér dette innlegget Link to post
Hawiha Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Så sølet går rett i sjøen? Hadde planer om å kjøpe oljesuge-pads evnt engangsbleier og levere inn på gjennvinningstasjon.. Mulig det er litt overkill..? ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Man blir godt kjent med motor og behandlingen er ganske skånsom både mot motor-lakk og miljøet om waste puttes i det grønne skapet på brygga. Men her er det mange forskjellige rutiner Sitér dette innlegget Link to post
Hawiha Svart 24.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 24.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2018 rett på verkstedgulvet og ned i renna Sitér dette innlegget Link to post
Hawiha Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Ah, selvfølgelig!! Er såpass fersk i innenbordsverden at det ikke engang slo meg at man jobber innendørs med slikt! Håper du (og bransjen) kan se i nåde til en ferskings uttalelser med en bratt læringskurve foran seg, har allerede begynt å grue meg til vinterkonserveringen! Sitér dette innlegget Link to post
blue moon Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Gruer meg også til vinterkonserveringen @Hawiha, men ikke fordi det er vanskelig, det fikser du lett. Verre at sesongen da er over! :) Trikset til Worry var jo smart om motoren er svært skitten og en ikke vil pøse dette i sjøen, og siden CRC er nevnt så finnes jo produkter som løsner mye gammel moro, denne etterlater seg visstnok en rustbeskyttelse også.. Spray på - la virke - gnikk litt med kost - spyl av - start opp for tørk. Jeg dekker kun til dynamo og luftfilter (åpent) Flott båt du har! Sitér dette innlegget 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
index Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Dekk til dynamo og luftinntak, så kan du spyle hvor mye du vil. Dusj motoren godt inn med motorvask, la det virke en stund og spyl rent. Deretter kan du bruke f.eks våtstøvsuger for å få opp oljesølet I kjølen og levere til egnet mottak. Eventuelt bare lense det ut om det ikke er spesielt mye olje I vannet. Jeg vasker motoern før den blir for ille, da gjerne bare med Zalo og vann f.eks. Og da lenser jeg rett ut etterpå. Men om det er skikkelig møkkete ville jeg nok ha samlet det opp ja. Start opp motoren etterpå, så den får gått seg varm og tørke. Da slipper du rustflekker. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Rallypetter Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Bruk breakcleanr så forsvinner alt i løse lufta. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.