BellaRoy Startet 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 25.Juli.2018 Har fått tæring og hull i septiktanken, på en Bella 850. noen som har vært borti dette, og hvordan få ut tanke for rep eller bytte? Meeget trangt og langt nedi skroget. Skal reparere midletidig med kjemisk metall, men mest sansynlig er det tynt gods flere steder i tanken og nye lekasjer vil oppstå. Evnt andre metoder å tette på? Tips mottas med takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 (redigert) Alu septiktanker har ca levetid på 15 sies det. Jeg byttet min nå, 38 år gammel (tror jeg). Tomic Aluminium i Arendal lager på mål. Men jeg hadde plass til annen tank, så monterte en i plast. Kan du få ut tanken på en grei måte? Redigert 25.Juli.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Ida Marie III Svart 25.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Plastikk tank er svaret... Sitér dette innlegget Link to post
BellaRoy Svart 25.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2018 Problemet blir nok å få tanken ut, ellers hadde det vært greit å byttet... Tror det meste er satt inn i båten før montering av overbygget;))) Sitér dette innlegget Link to post
BellaRoy Svart 15.Oktober.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 Det gikk faktisk helt fint å få ut tanken. Den var limt i tillegg til skrudd, så når jeg fant ut det, var det greit å benne den løs. Den er ikke stor heller. Koplet forbi tanken og laget en vannlås. Så da er det bare å sette inn en ny plast tank om jeg føler for at jeg vil ha tank:) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2018 Det er ofte bare bunnen som er tæret. Da er det en overkommelig jobb å skjære ut bunnen og sveise inn ny. Pass i så tilfelle på at du bruker sjøvannsbestandig aluminium. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ansgar Svart 24.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2021 Hei, hvordan fikk du ut tanken via luken. Kappet du av utløpet fra tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.