Jump to content

Vann i fast bensintank.


Linien

Recommended Posts

Hei,

 

Har en 2000 mod Ørnvik 575 MC med 100 l fast tank (og med en Mariner 60 Big Foot).

 

Etter "uforklarlig" stopp i fjor og i år har jeg nå mistanke om at det skyldes vann i bensinen.

 

Dette begrunner jeg med at vannutskilleren/filteret som sitter i motorbrønnen var delvis rusten og med mye vann i seg når jeg sjekket filteret.

 

Gjennomføringen til tankens lufteslange sitter rett under fenderlisten bak på skroget og jeg lurer rett og slett på om det er en salig blanding av luft og sjøsprøyt som suges inn i tanken under kjøring. Og til slutt er det så mye vann i filteret at også vann sendes videre til motoren.

 

Hva sier dere der ute om denne teorien?

 

1) Bør jeg flytte luftinntaket til et "tryggere" sted, f.eks et sted i motorbrønnen?

2) Hvor monteres luftinntak i dagens båter?

 

Mvh Linien

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Har en 2000 mod Ørnvik 575 MC med 100 l fast tank (og med en Mariner 60 Big Foot).

 

Etter "uforklarlig" stopp i fjor og i år har jeg nå mistanke om at det skyldes vann i bensinen.

 

Dette begrunner jeg med at vannutskilleren/filteret som sitter i motorbrønnen var delvis rusten og med mye vann i seg når jeg sjekket filteret.

 

Gjennomføringen til tankens lufteslange sitter rett under fenderlisten bak på skroget og jeg lurer rett og slett på om det er en salig blanding av luft og sjøsprøyt som suges inn i tanken under kjøring. Og til slutt er det så mye vann i filteret at også vann sendes videre til motoren.

 

Hva sier dere der ute om denne teorien?

 

1) Bør jeg flytte luftinntaket til et "tryggere" sted, f.eks et sted i motorbrønnen?

2) Hvor monteres luftinntak i dagens båter?

 

Mvh Linien

<{POST_SNAPBACK}>

1. Nei

2.Inntaket kan monteres i skuteside, lufteslange legges opp i en sløyfe med høyde eller helst høyere en påfylling, dette for å unngå søl ved overfylling. Et av de bedre CE krav. Hvor ofte bruker du båten, ofte halvfull tank?? Ligger båten mye i ro så holdt tanken full.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...