CSD Startet 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 26.Juli.2018 Meget fornøyd med min H22 med AQD40/VP280, men nivågiveren for drivstoff fusker. Har hatt båten i 2 år. I dørken er det ingen luke til tanktoppen (ny dørk på et eller annet tidspunkt). Lurer derfor hvor tanken befinner seg slik at jeg slipper å fjerne mer av dørken enn nødvendig, alternativt lage en luke på riktig sted. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 26.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 H22 er en nydelig båt. Klassiker. Hvis du ikke får svar her så kan du . kanskje høre med Waarum (Hans Bernhard) i Grimstad. De produserte båten, og jeg tror de har en i familiens eie fremdeles. Tror ikke de har drift i firmaet lenger, men virker som hyggelige folk. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
CSD Svart 26.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juli.2018 Mange takk, godt forslag. Ja, jeg har hatt den båten i tankene siden jeg så den i "Båtguiden" fra 1977, der var den presentert. Da har jeg også fått en mulig forklaring på navnet Halwa (Hans Waarum) Det opprinnelige, Herwa, er jo samensatt av Herbert Waarum, han kjørte en H22 for ikke mange årene siden, da han var 91! Sitér dette innlegget Link to post
Chriva Svart 4.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2018 Hei, Jeg har selv en Halwa og måtte ta ut tanken for en stund siden grunnet en lekkasje. Passasjersete og hele kjøkken seksjonen måtte demonteres for å kunne demontere dørk. Tanken ligger fremme mellom førerstol og passasjer sete. Se bildet under. Slange for påfylling og lufting på høyre side. Tankmåler er plassert i fremkant av tank (venstre side på bildet under). Håper dette kan være til hjelp. Skulle gjerne hatt en tegning av denne båten dersom noen har... Mvh Christian Sitér dette innlegget Link to post
CSD Svart 23.Februar.2019 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2019 Hei Christian, Som du skjønner er jeg ikke en flittig gjest her på forumet, så beklager sen respons. Mange takk for info, det er meget nyttig! Har dessverre ingen tegninger av skuta, men legger ved bilde av annonsen i Båtguiden fra 1979. Hilsen Carsten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.