Jump to content

Hvilke type vribar propell system er dette.


Bjarne R

Recommended Posts

Hei. 

Som overskrift tittel spør jeg om hva slags type vribar propell system dette er. Er ingen merke eller noe nr osv som jeg kan se. 

Eiere av båten syns det er for lite vridning når båten går forover, i forhold til bakover. 

Hvor kan man justere dette? Kan det være den rustfri bolten som er ca mitt i bildet? 

Bjarne 

DSC_0032.JPG

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei igjen. 

Da det vribare systemet ble ødelagt, må vi bytte ut drivlinjen. Nytt fra west mekan ca 50000kr.

Motor er Yanmar 3hm35f og gir kanzaki kbw 10. Års modell ca 1990.

Kan giret brukes? Leste litt om giret her på baatplassen.no og det var endel negative kommentarer. Eller bør vi bytte til en annen type.Noen forslag på forhandler som er dyktige på dette?

Bjarne 

Link to post
Share on other sites

Du må muligens bytte hylse med stevnflens og. Litt vanskelig å se men erindrer noen av de anleggene hadde et messingrør utenpå akslingen og festet i propellen for å styre vingene, Men det finner du ut av på tegningen.

 

Var det ikke håp for det gamle med å få overhalt det, eller?

Link to post
Share on other sites

Hei, vi har bare fått pris på nytt. Jeg vil tippe at det går ann og få det overhalt, men vi har ikke kunnskapen til det. Og få det overhalt av verksted blir dyrt. Vi får se når vi får båten på land og inspisert skader, no er det ingen framdrift. Hadde en om bord, som har jobbet hos Yanmar forhandler i Bodø, han mente at flere deler måtte byttes/repareres. Så utslitt ut sa han. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...