Yngve o Startet 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2018 (redigert) Hallo, sliter med et 120 s drev som står på en md2030 fra 1999. Splines på aksel fra drevet som går inn i demperplaten på motoren er ødelagt. Kan denne akselen relativt lett byttes ut, eller må man kjøpe nytt drev? Eller finnes det enda bedre løsninger? Event hvor finner man billige deler? Må fikse drevaksling, men må også skifte demperplate, og tenkte å bytte belg i samma slengen ? Redigert 27.Juli.2018 av Yngve o (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Finn et brukt drev. Ny inngående aksling koster ca NOK 3500. Sitér dette innlegget Link to post
Yngve o Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Kanskje like lurt, tips hvor? Sjekket finn, lite der.... Sitér dette innlegget Link to post
Draug1 Svart 27.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2018 Ja, det kan repareres/forbedres. Et firma i England sender deg ny splineaksel og dempeskive som er slipt femkantet! Du må sende dine gamle deler til dem som innbytte. Gjorde dette for et par år siden, det var ikke dyrt, såvidt jeg kan huske, og delene fikk jeg iløpet av få dager. Kan ikke huske hva firmaet heter, kan kanskje finne det om jeg leter litt, men søk på nettet, det var der jeg fant dem. På min båt hadde splines’ene rustet bort, ifølge engelskmennene , helt normalt/vanlig. Sitér dette innlegget Born to sail,forced to work. ...............Hjemmeside: Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.