Grand Banks jr Startet 27.Juli.2018 Del på Facebook Startet 27.Juli.2018 Har en gammel totakter Yamaha 4 hk som guttungen kjøpte til sin Pioner 8 mini. Virker som en perfekt kombinasjon. Nå i ferien har vi testet den litt, og den starter lett og fungerer flott. Det eneste jeg er litt usikker på er ideell temperaturen i kontrollstrålen. Hva bør den ligge på ved normal hard belastning (voksen + guttunge i jolla), nær maks turtall og noen minutters kjøring? Ca 40 grader? Lenge siden jeg brukte så små motorer. Ver ikke engang om de har termostat på slik småtteri. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
Korsfjord Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Et litt vagt svar kanskje, men da jeg hadde en slik motor for mange år siden, brukte jeg strålen til å varme hendene på etter turer i surt ruskevær. Den kjentes varm ut uten å være i nærheten av å bli ubehagelig varm. Det kan kanskje være en indikasjon på tilstand. Min motor var ny og i orden den gangen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Grand Banks jr Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Takk! Da stemmer det fint med ca 40 grader (Litt varmere enn kroppstemp men ikke ubehagelig. ) Alt ser bra ut, men husker ikke 30 år tilbake. Planlegger å bytte impeller i vinte, men vil slippe guttungen i gang med båten nå. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Korsfjord skrev 33 minutter siden: Et litt vagt svar kanskje, men da jeg hadde en slik motor for mange år siden, brukte jeg strålen til å varme hendene på etter turer i surt ruskevær. Den kjentes varm ut uten å være i nærheten av å bli ubehagelig varm. Det kan kanskje være en indikasjon på tilstand. Min motor var ny og i orden den gangen. Det er min erfaring også.........du føler att det er varmt men du brenner deg ikke......sånn ca 40gr Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.