Jump to content
ArraKiss

Min Sandvik 26AC - Første båt

Recommended Posts

ArraKiss   
ArraKiss

Heisann!

Har for noen uker siden handlet meg en 83 Sandvik 26 AC som jeg så langt er svært godt fornøyd med og hatt flere fine turer med.

Siden jeg er helt fersk som båteier og kunnskapene er deretter, tenkte jeg å spørre litt her om noen tips og råd som jeg tenker på.

Vinteropplag

Båten er planlagt å legges til opplag utendørs hos lokal båtforening. Det fulgte ikke med noe opplags utstyr og jeg lurer derfor på hva jeg behøver her.

Har sett at det finnes ,mye forskjellig, også selv-bygg, men jeg er altså helt uten kunnskap. Tanken er å ha noe som gjør det enkelt/trygt med adkomst da jeg skal jobbe på båten gjennom vinteren.

Har også fundert på dette med presenning/overtrekk og ønsker gjerne tips råd her også.

Toalett

Jeg har per i dags ett fungerende toalett (biltema) med manuell pumpe og tank ombord med manuell dumping.

Det er ønskelig å konvertere til elektrisk pumpe/kvern, men jeg er usikker på vanskelighetsgrad og hva jeg trenger.

Interiør/treverk

Båten har diverse treverk som trenger å freshes opp iløpet av vinteren.

Hva er korrekt fremgangsmetode og produkter for dette?

Dette var det jeg kom på i første omgang, og håper noen kan komme med tips og gode løsninger :) 

sandviken.jpg

Lakso   
Lakso

Hei 

Har også en Sandvik 26 ac samme årsmodell. Kan jeg spørre om hvor/hvem som har produsert kalesjen din ?. 

ArraKiss   
ArraKiss

Hei!

Denne ble bytter før jeg overtok men i følge tidligere eier ble dette gjort av Horten søm og salmakerverksted. 

Kan hvertfall gå god for både kvalitet og passform. Den er også spesialsydd da de bakre stengene er flyttet opp og lenger bak.

Lakso   
Lakso

Kalesjen så veldig fin ut !!. Om jeg kontakter Firmaet kan det jo hende at de har målene siden den er såpass ny ?

ArraKiss   
ArraKiss

Ja den er knallfin og har holdt godt i den tiden jeg har hatt den, så dersom de kan lage så har jeg ingen problem å anbefale de :) 

Lakso   
Lakso

Holder du til i nærheten av Horten ?, verkstedet har ikke spart på målene etter at de laget kalesjen til din båt ?

ArraKiss   
ArraKiss

Dessverre ikke i nærheten av Horten :(