Jump to content

Min Sandvik 26AC - Første båt


ArraKiss

Recommended Posts

Heisann!

 

Har for noen uker siden handlet meg en 83 Sandvik 26 AC som jeg så langt er svært godt fornøyd med og hatt flere fine turer med.

Siden jeg er helt fersk som båteier og kunnskapene er deretter, tenkte jeg å spørre litt her om noen tips og råd som jeg tenker på.

 

Vinteropplag

 

Båten er planlagt å legges til opplag utendørs hos lokal båtforening. Det fulgte ikke med noe opplags utstyr og jeg lurer derfor på hva jeg behøver her.

Har sett at det finnes ,mye forskjellig, også selv-bygg, men jeg er altså helt uten kunnskap. Tanken er å ha noe som gjør det enkelt/trygt med adkomst da jeg skal jobbe på båten gjennom vinteren.

Har også fundert på dette med presenning/overtrekk og ønsker gjerne tips råd her også.

 

Toalett

 

Jeg har per i dags ett fungerende toalett (biltema) med manuell pumpe og tank ombord med manuell dumping.

Det er ønskelig å konvertere til elektrisk pumpe/kvern, men jeg er usikker på vanskelighetsgrad og hva jeg trenger.

 

Interiør/treverk

 

Båten har diverse treverk som trenger å freshes opp iløpet av vinteren.

Hva er korrekt fremgangsmetode og produkter for dette?

 

 

Dette var det jeg kom på i første omgang, og håper noen kan komme med tips og gode løsninger :) 

 

 

sandviken.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...