HWG Startet 27.Juli.2018 Del på Facebook Startet 27.Juli.2018 (redigert) Solgte min første "ordentlige" båt i går. En fin liten Uttern S45 som jeg har kost meg med det siste året. Tanken er å oppgradere 3-5 fot. Og siden været er så flott tenkte jeg å prøve å legge den ut for salg for noen dager siden. Traff tydeligvis VELDIG godt på prisen, for fikk ett passelig antall henvendelser og solgte båten til prisantydning etter 2 dager. Hmm, det var vel ikke akkurat det jeg hadde trodd. Så i går satt jeg der og leverte båten til ny eier på bursdagen min. Det var dårlig presang! Jeg vurderer Nordkapp Endura 550, 605, og noen lignende båter for neste år, men klarer ikke bestemme meg. SÅ, jeg lurer på om jeg trenger en ventepølse. En rimelig båt som jeg kan bruke 5-6 uker til denne sesongen og eventuelt litt utover neste vår til ny båt forhåpentlig er på plass. Har du ett forslag til båt? Gjerne så spesifikt som en Finn-lenke. Har få krav, men noen ønsker: - Den bør gå i en båtplass med lysåpning 230cm - Planende - Nyest mulig motor, evt en jeg kan tørre å stole på - Billigst mulig i innkjøp/godt kjøp Trenger ikke gå fort, være stor, flott eller ny. Jeg vil bare ha muligheten til å komme meg ut på en øy med guttungen og bade og hoppe på noen bølger :-). Liten RIB, 10-11" ungdomsbåt, eldre Skibsplast med vindskjerm, eller noe annet. Forslag taes imot med stor takk fra en som har fått slitsomme abstinenser etter ca 20timer uten å være båteier. Redigert 27.Juli.2018 av HWG (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Hva med å tenke litt anderledes. Kjøp en vannscooter ? Morro. Etter 6 uker så har du vel fått ei god dose, og klar for en mer behagelig båt. Sitér dette innlegget Link to post
HWG Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Har tenkt tanken. Men så blir jeg litt usikker med tanke på reguleringer som kommer, kanskje kommer, og diskuteres. Men en av de rimelige SeaDoo´ene er sikkert morsom og billig moro så sant det ikke blir helt håpløst regelverk. Har vel også fått ett inntrykk av at service på disse rakettene er voldsomt dyrt? Hvis jeg er helt på tur her så setter jeg pris på å bli irettesatt (altså dyrt i forhold til verdien på scooteren). Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Det går sikkert an å finne litt av hvert nå. Problemet oppstår neste år når sesongen starter i april - utvalget er relativt lite, mens nå bugner markedet - vel, kanskje noen har trukket annonsen i påvente av været. Så da blir spørsmålet om du bare skal hoppe rett på "oppgraderingen" i stedet for å vente til neste år. Jeg regner heller ikke med at årets sommer fører til "greie" utropspriser tidlig neste år, så de store kuppene vil sannsynligvis utebli. Sitér dette innlegget Link to post
HWG Svart 27.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Utfordringen er jo litt at jeg ikke er helt klar for å velge hva jeg faktisk vil ha enda. Trenger mer tid for å bli enig med meg selv. Mens en rimelig sak kan jeg bare hive meg rundt å handle. Bare for å beholde sjølukten :-) Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 (redigert) Ser den. Noe slikt vil helt sikkert fungere helt fint. Bare å ta med hengeren også. Veldig greit når det skal selges. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125025915 Redigert 27.Juli.2018 av Solseng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
omhI Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 HVORFOR KJØPE VENTEPØLSE NÅ NÅR BIFFENE ER SÅ BILLIGE FOR TIDEN ? Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 27.Juli.2018 Del på Facebook Svart 27.Juli.2018 Litt dyr, men holder seg godt i pris, og den er i Buskerud: https://www.finn.no/123893228 Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
HWG Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 13 hours ago, Solseng said: Ser den. Noe slikt vil helt sikkert fungere helt fint. Bare å ta med hengeren også. Veldig greit når det skal selges. https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=125025915 Så den. Ikke dum. 11 hours ago, enslagsgjest said: Litt dyr, men holder seg godt i pris, og den er i Buskerud: https://www.finn.no/123893228 Det kunne vært en spennende båt å prøve for å se hvordan det er med hardtop, men synes den er i overkant dyr. Kanskje ikke for båttypen, men i forhold til mye annet. Da tenker jeg heller en Skibsplast 500CL eller lignende hadde vært gøy å prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Båtadvokaten Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Før du "hopper i det" anbefaler jeg mine egne produkter og guider -- det er smart å lese seg opp på litt annet enn bare tekniske ting. Lykke til med kontrahering av M/B "Ventepølsa"! Sitér dette innlegget -- Også kjent som Skipper Worse Link to post
LaserLars Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 HWG skrev On 28.7.2018 at 11.22: Da tenker jeg heller en Skibsplast 500CL eller lignende hadde vært gøy å prøve. Jeg hadde en 500CL m 60 HK 2T fra 95-99 og en 500CL Selected (Med teak som ble pusset med kost, snappy og olje til stadighet) 50 HK 4 takt fra 99-2013. De var fine på flatt vann, men det gikk ikke akkurat fort, de trenger nok 90 HK. De gikk ikke rett frem på sakte fart uten stadige korrigeringer med roret. De var svært ubehagelige når det var bølger, noe som faktisk forekommer i Bunnefjorden ganske ofte. Forvillet meg en gang ned til Ferder og etter noen flyturer der trodde jeg det var ryggoperasjon som ventet. Lette etter sprekker i båten, men trass mye stygge lyder fant jeg aldri en lyte på Skibsplasten. Synes i grunn de båtene var topp frem til en kompis arvet en gammel Wesling. Den da 25 år eldre båten hans gikk raskere, mer behagelig i sjø og rett frem uten ratting på lav fart. Kjøpte en Laser i 2008 og seiler så mye jeg kan, solgte Skibsplasten i 2013 og tenkte jeg ikke skulle ha noe båt, bare seiljolle.. men røyk jo på et lite Lingeskrog når jeg oppdaget at de var satt i produksjon igjen. Det skal ikke selges med det første selv om det blir lite bruk i perioder, det parkerer Skibsplast 500 CL og man slipper å slåes i hjel selv om det er litt bølger og man vil frem i planefart +++. Nå skal det sies at vi hadde det topp med Skibsplasten innerst i Bunnefjorden eller på innsiden av arkipelaget i Bærum. Det var fine sitteplasser, bord, stuverom etc. Lett å legge til med var den og. Men frem og tilbake til smule farvann var det mye harde landinger selv i lav fart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.