Snusmumrikken Startet 28.Juli.2018 Del på Facebook Startet 28.Juli.2018 (redigert) Hei! Har kjøpt en Yamaha 75 PRO som er omgjort til 90HK på verksted. Fikk i den forbindelse en ny topp og nye dekaler. Gasserne er nok byttet, men får ikke sjekket dette før jeg får hentet den. I den forbindelsen så lurer jeg på hva forskjellen på 75HK og 75 PRO er? Må gasserne være byttet, eller har man kunne byttet dysene? Regner med at eksosen også må være byttet? Mvh Redigert 28.Juli.2018 av Snusmumrikken (see edit history) Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
ivar Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 (redigert) kan ikke si 100% , men for meg virker det som at 75 og 75 Pro er samme motor, bare forskjellige navn og betegnelser i forskjellige markeder. I norge ble jo 75hk solgt under navnet 75 Origin på 90 tallet, uten autolube men med powertrim/tilt. Er denne uten oljetank? Har ikke studert hva forskjellen er mellom modellene. Bytte av eksos medfører en større operasjon, av med blokka og demontering av stamme for å komme til "eksostrompeten" - så det ville blitt en dyr ombygging om det skulle gjøres på verksted. Er det motor nr 4 på denne båten nå...? Redigert 28.Juli.2018 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
alphaman Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Du lager mye styr for ingenting??i beste fall øker toppfart med 3 knop.men du liker og handle bytte prøve feile. Sitér dette innlegget Link to post
Snusmumrikken Svart 28.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 ivar skrev for 1 time siden: I norge ble jo 75hk solgt under navnet 75 Origin på 90 tallet, uten autolube men med powertrim/tilt. Er denne uten oljetank? Har ikke studert hva forskjellen er mellom modellene. Denne har autolube ja, så er lik vanlig 75/90HK. ivar skrev for 1 time siden: Er det motor nr 4 på denne båten nå...? Har jo hatt båten siden Februar/Mars, rart jeg ikke er på nummer ni. Til mitt forsvar, så var 2 av motorene havari. :-p alphaman skrev 1 time siden: Du lager mye styr for ingenting??i beste fall øker toppfart med 3 knop.men du liker og handle bytte prøve feile. Er litt artig å holde på, spesielt når man tjener litt bensinpenger på det kjøp og salg. :-p Har lest litt om trimming på disse med ny topp, eksos osv. Vil jo fort gi en 10-15HK ekstra. Drømme drømme. ^^ Sitér dette innlegget Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.