Jump to content

Ny dørk/skipsgulv i båt


Pondus 32

Recommended Posts

Ser at det er flere og flere som legger tredørk i båtene sine.

Hvem kan hjelpe en Nordmøring med s skaffe opplysninger om skipsdørk/tredørk/skipsgulv?

Har søkt på nett men finner ingen leverandører/firma i Møre og Romsdal.

Er hendig kanskje greier jeg dette selv..... Hvor kjøpes materialer mm?

Hvordan?

Noen som har tips?

 

Bubba

Redigert av bubba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette fikser du selv. Mye jobb, men skikkelig moro når du er ferdig. "Båtliv" hadde en reportasje om legging av teak (på luker) i et av de siste numrene. Kanskje de har bladet på nærmeste bibliotek?

West System Norge leverer det du trenger på døra hvis du vil bruke teakstaver og epoksy fra dem.

 

 

Sånn ser det ut et stykke underveis.

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Dette fikser du selv. Mye jobb, men skikkelig moro når du er ferdig. "Båtliv" hadde en reportasje om legging av teak (på luker) i et av de siste numrene. Kanskje de har bladet på nærmeste bibliotek?

West System Norge leverer det du trenger på døra hvis du vil bruke teakstaver og epoksy fra dem.

Sånn ser det ut et stykke underveis.

 

West system er greit, men er nok noe av det dyreste som finnes, styr unna de til de klarer å komme med konkuransedyktige priser.

Link to post
Share on other sites

Finner du teaken/treverket til en rimelig pris et eller annet sted, så kjøp epoxy fra SVAS kjemi på Fetsund. De holder anstendige priser på epoxy i forhold til West, jeg betalte 880 kroner for 10 kg epoxy og 2 kg Herder fra SVAS. Formoder West System skal ha 3496,- for samme mengde kjøpt via Maritim, dette

 

Som opplysning så lager hverken West eller Svas epoxyen, den kommer fra Tyskland. Natemasse kjøpes også fra SVAS til en pris av 40 kroner inkl. moms for patronen, meget fin å jobbe med. Jeg brukte for det meste epoxy som natemasse, men dette forutsetter at underlaget er i vater, det var ikke min båt så løse plater ble natet med epoxy, mens rammene rundt ble natet med natemasse fra SVAS.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...