Guest Thostr Startet 28.Juli.2018 Del på Facebook Startet 28.Juli.2018 (redigert) Har reparert endel nater på teak i cockpit, og ifm sliping så konstanterte jeg at teaken nok er på siste verset. Har gravd litt for å finne ut om det finnes noe belegg jeg kan legge over for å bevare den bedre. Må ikke bli glatt, siden det jo er arbeidssted under seiling. Har funnet noen alternativer: * Coelan/xtreem coat med sand/silica I siste strøk. Dyrt, og får ikke svar hos norske forhandlere. Må vente i opptil 10 uker før det kan legges på Sika 290, da er det snart vinter... * Epoxy + lakk med salt/sukker i siste strøk for å få porer / antiskli-effekt. Skeptisk til epoxy siden det er tett og uv-ustabilt * Kun lakk + samme metode som over for å få antiskli-effekt * Gi beng og kun bruke vanlige metoder - Golden teak sealer osv. Aksepter forfall, og nyt det så lenge som mulig Noen som har andre alternativer, meninger og/eller erfaring å dele? Redigert 28.Juli.2018 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hm ikke mulig å dra i gang en teak-diskusjon på sommeren, hva skjer? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 28.Juli.2018 Del på Facebook Svart 28.Juli.2018 Hva er det som gjør at du har konkludert at teaken synger på siste vers? Er det ikke noe å slipe på lenger? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 29.Juli.2018 Del på Facebook Svart 29.Juli.2018 (redigert) Det er lite å slipe på ja, jeg måtte slipe opp natespor en del plasser for å få på ny nating (riktignok kun på de grunne natesporene i midten). Redigert 29.Juli.2018 av Thostr (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.