ipsfan Startet 10.August.2005 Link til dette innlegget Startet 10.August.2005 bfadnes@hotmail.com Heisann! Jeg har nettopp kjøpt meg en Marex 24 Sun Cab med en Volvo Penta 2003 T (43 hk). Jeg lurer på om det er noen som har erfaringer med denne type båt/motor som jeg kan dra nytte av! Ellers lurer jeg på om det er noen som har eller vet om hvor jeg kan skaffe meg en instruksjonsbok på motor/gir. Sitér dette innlegget Link to post
Baisiken Svart 13.August.2005 Link til dette innlegget Svart 13.August.2005 Hvis jeg ikke husker helt feil, så var denne båten basert på skroget fra Joda 24. Marex bygde nytt overbygg, og vips så ble det til en Marex 24. Baisiken Sitér dette innlegget Link to post
orgisate Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 (redigert) Har en slik båt fra 1978, men med en Yanmar 3QM30 motor. Her er en artig link. http://www.marex.no/sider/dscmdls/Sun-Cab_24w.pdf Cadenza Redigert 13.Mars.2009 av orgisate (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Hadde en ny Marex 24 i fra 1984 til 1990 . Ble kjøpt ny hos Sjø-Sport i Lillesand. Veldig grei snekke til sitt bruk. I min båt sto det en Yanmar 22,5 montert, men de ble også levert med Volvo Penta. Jeg gjorde en del forandringer i cokpiten for å få plass til to stoler i kjøreretningen, jeg "delte "pantryseksjonen i to slik at jeg fikk en extra vippbar stol med benplass foran, lik den på førersiden . Førerstolen hevet jeg også ca 4-5 tommer slik at jeg fikk bedre sikt fremover under kjøring. Fjernet også den gamle lanternemasta ,men monterte i stedet en lanternebøyle på midtre vindu på vindskjermen, så litt penere ut, og i tillegg lettere å montere anntenne, horn etc.. Hadde noen kilo ballast nede i kjølen, så båten ble en god del stødigere.(slike skrogtyper har jo lett for å rulle en del i sidesjø). Denne båten var der ikke flaps på, men jeg følte ikke noe savn av dette i og med at dette er jo et skrog som går sine 8-9 knop og ikke mere. Så alt i alt en meget hyggelig båt til sitt bruk, om noen år er vel slike båttyper på vei tilbake igjen? Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Siden vi først befinner oss i det nostalgiske Marex-hjørnet, kan jeg jo legge ut denne linken: Marex - discontinued models Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
SeaRaymond Svart 13.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2009 Hei! Ønsker våre to nye medlemmer velkommen til baatplassen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.