Jump to content

Marex 24 Sun Cab med VP 2003T


ipsfan

Recommended Posts

  • 3 år senere...

Hadde en ny Marex 24 i fra 1984 til 1990 . Ble kjøpt ny hos Sjø-Sport i Lillesand. Veldig grei snekke til sitt bruk. I min båt sto det en Yanmar 22,5 montert, men de ble også levert med Volvo Penta. Jeg gjorde en del forandringer i cokpiten for å få plass til to stoler i kjøreretningen, jeg "delte "pantryseksjonen i to slik at jeg fikk en extra vippbar stol med benplass foran, lik den på førersiden . Førerstolen hevet jeg også ca 4-5 tommer slik at jeg fikk bedre sikt fremover under kjøring. Fjernet også den gamle lanternemasta ,men monterte i stedet en lanternebøyle på midtre vindu på vindskjermen, så litt penere ut, og i tillegg lettere å montere anntenne, horn etc.. Hadde noen kilo ballast nede i kjølen, så båten ble en god del stødigere.(slike skrogtyper har jo lett for å rulle en del i sidesjø). Denne båten var der ikke flaps på, men jeg følte ikke noe savn av dette i og med at dette er jo et skrog som går sine 8-9 knop og ikke mere. Så alt i alt en meget hyggelig båt til sitt bruk, om noen år er vel slike båttyper på vei tilbake igjen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...