Jump to content

Sort røyk og kun 1600 RPM. på en yanmar LAH 4 STZ

ovis

Recommended Posts

Nemo skrev for 2 timer siden:

Se godt etter om det er noe som tetter innsuget. Svart røyk er for lite luft til motoren.

Takker for tipset.

Har tatt av luft filteret og kjent på rotoren og den snurrer lett ca 3/4 omdreining og så tregt den siste 1/4 omdreiningen.

Titta inni turbin huset og masse sot der, har en liten eksos lekasje som mest sansynelig er synderen på sot. 

Så nå blir det rengjøring av turboen, har lest her inne en som brukte mr mussel ovnrens . er det go knall ?

Turboen skal snurre rundt flere ganger når du snurrer lett på den. Jeg har aldri hatt så mye sot at den ikke har gått lett rundt. Likevel har det vert nok sot til at den ikke har fått opp nok turbotrykk. Jeg har fått bort sot med en myk malerpensel.

Har du måler for å måle turbotrykket, hvis ikke ville jeg spandert det. Når turbotrykket svikter blir motoren utsatt for svært høye eksostemperaturer.

Nemo skrev On 29.7.2018 at 20.51:

Turboen skal snurre rundt flere ganger når du snurrer lett på den. Jeg har aldri hatt så mye sot at den ikke har gått lett rundt. Likevel har det vert nok sot til at den ikke har fått opp nok turbotrykk. Jeg har fått bort sot med en myk malerpensel.

Har du måler for å måle turbotrykket, hvis ikke ville jeg spandert det. Når turbotrykket svikter blir motoren utsatt for svært høye eksostemperaturer.

Etter rengjøring av turboen ble alt bra igjen :) og havna sort av sot ved oppstart :)

Takker for alle tips og råd.

Mvh Ove

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...