Jump to content

Informasjon om Comet 21"


Tullegutt

Recommended Posts

Hallo.

 

Jeg har nylig kjøpt meg min første snekke. :)

Det ble en 1977 mod Comet 21" med Yanmar YSE12 motor.

Jeg har allerede rukket en ukestur nedover den Svenske skjærgården, noe som var helt utrolig..

 

Det jeg lurer på, er om noen der ute kan fortelle meg noe om denne Comet snekka mi..

Har forsøkt å søke litt rundt på nettet, men får stort sett bare treff på Comet Hockeylaget fra Halden...

Er det noen der ute som sitter inne med informasjon om båten og motoren, så hadde jeg blitt meget glad om de ville delt denne informasjonen med meg.

 

Jeg vet ingen ting, så alt er av innteresse..

Og hvis noen vet om hvor en får kjøpt gummilisten rundt vinduene, hadde jeg satt pris på den ifoen med det samme.. Det lekker litt rundt om, og det er nok på tide å bytte disse listene..

Ganske kjiipt å våkne av vann som drypper i ansiktet.

 

 

Hilsen

Leif Ivar

 

Bilde

Bilde

Redigert av Tullegutt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei og velkommen!

 

Cometbåtene er produsert her i sandefjord. Nå heter det vel bever marin og har følgende kontaktinfo:

bever marin De lager fortsatt btenen i samme lokaler.

 

Se også denne linken : baatplassen

 

Disse 21 fot båtene er det en del av her i sandfjord og er etter mitt skjønn stødige og og gode. litt flate så de stamper litt.

 

Hvis du ønsker info, så ring de på Bever og spør. De har sikker masse info!

 

Lyke til

 

Erik

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Takker for hurtig og fine tilbakemeldinger.

 

Ser av brosjyren at båten veier 1000 kg. Han jeg kjøpte den av, sa at den veide 1500.?

Betyr dette at båten alene, altså uten motor og innteriør veier 1000kg eller er det jeg ble opplyst av selgern rett å slett bare feil.?

Han sa forøvrig at den bare gikk 60 cm dypt også.. Så han hadde kanskje ikke peiling..

Noen som vet hva jeg må forholde meg til. Tenkte nemlig å låne hengeren til min bror å ta den med hjem i vinter.

Da kan jeg sette den på krybba, og ha hobbyen min rett utenfor stua.

Men hvis den veier 1500 kg, kan jeg ikke låne hans henger. Men det kan jeg hvis den bare veier 1000kg.

 

Hilsen

Leif Ivar

Link to post
Share on other sites

Vekt er vel altid litt vanskelig å se på en gammel båt. En gammel båt trekker en del vann, og har fått ofte noen kilo ekstra utstyr siden den kom fra fabrikken. Tror nok at denne ikke veiet stor mer enn 1000 kg, ny, men ville nok regner med 11-1200kg. 1500 kg veier den iallfall ikke! Da må tidligere eier fylt den med betong i kjølen...

 

Lykke til med båten. Synes dette er en veldig pen snekke for å berre vere 21 fot.

Link to post
Share on other sites

Takker for den..

Det er ikke stort med utstyr i den. Bare en syrefast diesel tank. Rund 30-40 liter..

Han viste ikke hvor stor den tanken var. Ellers er det teleflex styring, men den veier ikke stort. Ellers tror jeg nok båten er relativt skrapet for ekstrautstyr.

 

Kanskje jeg skulle veid den.. Hadde jeg da gjort det hvert år, ville jeg jo oppdaget kjapt hvis den har sugd til seg vann..

 

Statens vegvesen har jo mange sånne veie plasser langs vegen. Kanskje det hadde gått å veid den der..

 

Hilsen

Leif Ivar

Link to post
Share on other sites

Tror ikke det er noen grunn til åveie den hvert år. Det er jo ikke noen dobbeltbunn med skum som kan trekke vann i slike båter, så det den eventuelt trekker av vann er det som trekker innn i skroget. Og dette vil være det samme hvert år. Alle plastbåter er litt tyngre ved opptak på høsten enn når de ble satt ut på våren, men store forskjeller er det ikke snakk om. Men det hadde kanskje vært lurt å veie den når du tar den opp i alle fall, slik at du vet hva den veier..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...