Jump to content

Bukh DV20 overhaling i Sjømann 22

Gunnarfranord

Recommended Posts

Hei folkens! Og takk for innslipp her. 

Jeg har fått klora tak i en sjømann 22, med en Bukh DV20. Denne båten har gått ned og ligget under vann. Når jeg fikk den har vi tatt ut motor, og fått bevegelse i stemplene. Jeg har forøvrig lyst til å skifte alt av lagre og pakninger. Hvor får folk deler til disse motorene til en vettu pris, og jeg vil gjerne ha litt anbefalinger om hvordan og hva. Kom med noen tanker om hvordan jeg burde gå frem her. Jeg lurer på om jeg skal fortsette å bruke sjøvannskjøling, eller om det er lurt å gå til ferskvannskjøling, og om det er mye pes å få til.

Jeg skal når båten er ferdig ha jernkontroll på alt av temperaturer og trykk, så skal lage helt ny dash med instrumenter til alt dette, og sekundær batteri til forbruk.

Jeg er helt ny på båt, men har skrudd mye gammal diesel på bil. 

På forhånd takk for input! ?

Hei,

Jeg har en Bukh 36 selv og bor i danmark. Kom over denne siden: http://lsm-diesel.dk/

De virker som de har det meste, og de har oversiktlige motortegninger med delenr., så det bare er til å sette seg ned og bestille. 

Har ikke brukt dem selv enda, men tenker å gjøre det neste gang. Dessuten tilbyr de konsultasjon pr tlf!! Hvis en har et øre for dansk da vel og merke...:flag_da:

Jeg vet ikke hvorfor min båt lekker, men en dag kommer jeg til bunns i problemet!

seilfred skrev for 4 timer siden:

Hei,

Jeg har en Bukh 36 selv og bor i danmark. Kom over denne siden: http://lsm-diesel.dk/

De virker som de har det meste, og de har oversiktlige motortegninger med delenr., så det bare er til å sette seg ned og bestille. 

Har ikke brukt dem selv enda, men tenker å gjøre det neste gang. Dessuten tilbyr de konsultasjon pr tlf!! Hvis en har et øre for dansk da vel og merke...:flag_da:

Kan anbefale lsm-diesel på det sterkeste. "Gode" priser og fantastisk servise.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...