Jump to content

D6 310 vs D6 330..

R.O

Recommended Posts

310 og 330 er flotte motorer. Har selv hatt to D6310.

Så sant båten ikke er undermotorisert/har rett proppell liker jeg at motoren ikke har kompressor. 

D6 330 er vel også oppgradert med ny type injektorer fra fabrikk (vil jeg tro). Den ble lansert samtidig med D4300 og D6 435.

http://www.batmagasinet.no/artikkel/tre-nye-i-d-serien

viktigste grunnen for meg til å velge nyere motor er at man da får motorskadeforsikring i flere år (Gjensidige har 15 år)

Som på alle andre D motorer er det viktig at motoren er oppgradert slik den skal og at man renser kjølesystemet minst hvert 5 år.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Bitteliten skrev for 1 time siden:

310 og 330 er flotte motorer. Har selv hatt to D6310.

Så sant båten ikke er undermotorisert/har rett proppell liker jeg at motoren ikke har kompressor. 

D6 330 er vel også oppgradert med ny type injektorer fra fabrikk (vil jeg tro). Den ble lansert samtidig med D4300 og D6 435.

http://www.batmagasinet.no/artikkel/tre-nye-i-d-serien

viktigste grunnen for meg til å velge nyere motor er at man da får motorskadeforsikring i flere år (Gjensidige har 15 år)

Som på alle andre D motorer er det viktig at motoren er oppgradert slik den skal og at man renser kjølesystemet minst hvert 5 år.

Forsikringen fra Gjensidie frem til 15år legger jeg også vekt på. Det er en stor investering,, og frykten på stor motorbåt er alltid havari, eller skader som blir pengesluk.  Føles litt tryggere når motor og drev kan forsikres. Fikk bedre pris på Gjensidige pluss med motorforsikring enn i Trygg uten motorforsikrin. 

Hvor mye penger de får ut av dem den dagen det går til helvete er jo en annen sak...

Vær nøye med hva som står i eventuell forsikring, og vær sikker på at du forstår hva som står der.  

Nå har jeg feriert i sommer med en som hadde en D6 som var på verksted for service og rens av kjølesystem i fjor, og havarerte straks etterpå. Det viser seg nå relativt usikkert hva forsikringen egentlig var verdt, og usikkert hva verkstedets forsikring egentlig dekker. Tror det var varmgang (rett fra service for å sikre det motsatte) som satt i gang havariet.

Nå var i og for seg eier av motoren så fornøyd med D6 at han har installert en ny D6-435, foreløpig dekket av egen lommebok mens forsikringskranglingen pågår. Vi snakker da over 1/2 mill med montering. Vedkommende levde i den tro at han hadde forsikring, og at han fulgte serviceinstruksene, og anvendte autorisert serviceverksted. 

nordan family 27 skrev for 1 time siden:

Vær nøye med hva som står i eventuell forsikring, og vær sikker på at du forstår hva som står der.  

Nå har jeg feriert i sommer med en som hadde en D6 som var på verksted for service og rens av kjølesystem i fjor, og havarerte straks etterpå. Det viser seg nå relativt usikkert hva forsikringen egentlig var verdt, og usikkert hva verkstedets forsikring egentlig dekker. Tror det var varmgang (rett fra service for å sikre det motsatte) som satt i gang havariet.

Nå var i og for seg eier av motoren så fornøyd med D6 at han har installert en ny D6-435, foreløpig dekket av egen lommebok mens forsikringskranglingen pågår. Vi snakker da over 1/2 mill med montering. Vedkommende levde i den tro at han hadde forsikring, og at han fulgte serviceinstruksene, og anvendte autorisert serviceverksted. 

Kan han ha trodd at vanlig kasko dekket dette?  Det er vel bare noen som har egen forsikring for motor og drivverk. 

Blir nok fort en krangel om ordlyden i dokumentene ja...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...