Jump to content

Birchwood TS33 , knust lukeglass - nytt vindu/rute eller glassmester Østlandet?

tfast

Recommended Posts

Hei, hadde et ublidt møte med et dekk og dekket var tøffere enn glasset så glasset knuste.

ytre mål 315x165 mm

hull 298x147mm

Sjekker nå etter glassmester på Østlandet (Oslo, Akershus eller Buskerud) alternativt å bytte vindu  

Hva heter disse vinduene (portlight m.m) alternative leverandører?

1F63C66F-F5B2-459A-8949-847C2464E96A.jpeg.c929f1357992d9244db0a1a768666d07.jpeg

6FFC2B33-DFB1-470C-8272-295AD16C1ED9.jpeg

8B59D250-BA8D-4F98-A8E7-804041E83797.jpeg

Redigert av tfast
Oppdatering (see edit history)

Ser ut som herdet glass/ sikkerhetsglass. I og med at glasset er gått i småbiter slik bilruter gjør.

Jeg hadde ringt en glassmester og spurt om de kan lage et glass i riktig størrelse. De må vite tykkelsen på org glasset.

Hvilken båt er dette til? 

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Dette er en Birchwood TS33

Kommentar fra moderator:

Dette SKAL være med i tittelen, legger det til nå

Hjelp moderator, vennligst LES DETTE før du poster

Utfordringen med glassmester er bestillingstiden på herdet glass 3-4 uker????

Antatt pris på glass 1000-2000,- 3-4 ukers leveringstid hvis de ikke har tilgang på denne glasstypen...

1-2 timer på å gjøre jobben 850,- per time

Sitter glasset bare fast I en gummipakning? Ser slik ut for meg...

Hvis du kan sage til selv (stikksag, lavt tempo) så kan du kanskje få passende pleksiglass på Biltema. Tror de har 30 x 30 cm plater der.

Midlertidig løsning selvfølgelig.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Er det viktig at det er glass der? Jeg ville vurdert å sette inn polykarbonat  i stedet, er kanskje ikke like stiv som en herdet rute, men jøss hva det tåler av juling! Tipper glasset knuste da en av lukestrammerene ble dratt til for mye. Dette skjer ikke med polykarbonat. Ås Glass har nok en bit av dette i passende størrelse. Hovedavdelingen deres ligger ironisk nok i Vestby ;)

Edit: ser nå at du hadde et sammenstøt og det var grunnen til knuset.

Redigert av MagnusB (see edit history)

Denne ramma og glasset var også standard på Fairline på 80 tallet. Mener å erindre fra Fairlineforumet at det er en dansk produsent, og at de fremdeles er å få tak i. 

Det er også en ex Fairline ansatt (tror jeg) som driver en liten sjappe for å skaffe reservedeler. Hun  (Heather Surgett) (hcsmarineparts ltd) klarer å skaffe de utroligste ting til båter fra den tiden. Nå hadde de fleste britiske båtene de samme delene, så med et bilde til henne fixer hun det nok. 

Hei tfast,  hvordan gikk dette? hvordan løste du dette?

Jeg har selv en Birchwood TS37 med disse lukene... jeg overtok båten med en manglende ytterdel av luke... der har de bare tatt bort hele ytterramma, og satt inn en plexiglass plate som er festet med skruer der de orginale hjulene sto...

Om du har tenkt å gå for å skifte hele greia, kan jeg være intressert i det du viser på bildene over...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...