tfast Startet 30.Juli.2018 Del på Facebook Startet 30.Juli.2018 (redigert) Hei, hadde et ublidt møte med et dekk og dekket var tøffere enn glasset så glasset knuste. ytre mål 315x165 mm hull 298x147mm Sjekker nå etter glassmester på Østlandet (Oslo, Akershus eller Buskerud) alternativt å bytte vindu Hva heter disse vinduene (portlight m.m) alternative leverandører? Redigert 30.Juli.2018 av tfast Oppdatering (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Ser ut som herdet glass/ sikkerhetsglass. I og med at glasset er gått i småbiter slik bilruter gjør. Jeg hadde ringt en glassmester og spurt om de kan lage et glass i riktig størrelse. De må vite tykkelsen på org glasset. Hvilken båt er dette til? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Gudrun Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Ser du finner noe som ligner litt hvis du går inn på siden til Univa som er importør av Vetus.. Fra side sånn rundt 240 og utover er det forskjellige typer...Frem med meterstokk.... http://www.univa.no/files/Vetus-katalogen-2017---2018.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Sett inn laminert glass eller plexi. Ås Glassmesterforretning, f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
tfast Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Dette er en Birchwood TS33 Kommentar fra moderator: Dette SKAL være med i tittelen, legger det til nå Hjelp moderator, vennligst LES DETTE før du poster Utfordringen med glassmester er bestillingstiden på herdet glass 3-4 uker???? Antatt pris på glass 1000-2000,- 3-4 ukers leveringstid hvis de ikke har tilgang på denne glasstypen... 1-2 timer på å gjøre jobben 850,- per time Sitér dette innlegget Link to post
tfast Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 (redigert) Forslag til midlertidig rep hvilket lim / sikaflex / tec7 bør vi bruke for å gjøre siden vanntett frem til nytt vindu er på plass. Skal av igjen... Bruker plexiglass eller noe tilsvarende. Redigert 30.Juli.2018 av tfast Oppdatering (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Big Horn Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Det utvendige motstykket inkluderer nok også midtpartiet som går gjennom glasset, er nok skrudd i den invendige , men det er sikkert brukt gjengelim for at det ikke skal skru seg selv opp. Prøv med wisegrip og en skrustikke, men vær forsiktig så du ikke river det i filler. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Sitter glasset bare fast I en gummipakning? Ser slik ut for meg... Hvis du kan sage til selv (stikksag, lavt tempo) så kan du kanskje få passende pleksiglass på Biltema. Tror de har 30 x 30 cm plater der. Midlertidig løsning selvfølgelig. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
MagnusB Svart 30.Juli.2018 Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 (redigert) Er det viktig at det er glass der? Jeg ville vurdert å sette inn polykarbonat i stedet, er kanskje ikke like stiv som en herdet rute, men jøss hva det tåler av juling! Tipper glasset knuste da en av lukestrammerene ble dratt til for mye. Dette skjer ikke med polykarbonat. Ås Glass har nok en bit av dette i passende størrelse. Hovedavdelingen deres ligger ironisk nok i Vestby ;) Edit: ser nå at du hadde et sammenstøt og det var grunnen til knuset. Redigert 30.Juli.2018 av MagnusB (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Hadde gått for plexi /polykarbonat ....å hoste opp vindu som passer skal det nok litt flaks til Overnevnte kan en jo få som en vil ....lykke til Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
nordan family 27 Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 Denne ramma og glasset var også standard på Fairline på 80 tallet. Mener å erindre fra Fairlineforumet at det er en dansk produsent, og at de fremdeles er å få tak i. Det er også en ex Fairline ansatt (tror jeg) som driver en liten sjappe for å skaffe reservedeler. Hun (Heather Surgett) (hcsmarineparts ltd) klarer å skaffe de utroligste ting til båter fra den tiden. Nå hadde de fleste britiske båtene de samme delene, så med et bilde til henne fixer hun det nok. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 31.Juli.2018 Del på Facebook Svart 31.Juli.2018 https://www.hcsmarineparts.com/contact Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Skipperdrøm Svart 6.August.2018 Del på Facebook Svart 6.August.2018 Hei tfast, hvordan gikk dette? hvordan løste du dette? Jeg har selv en Birchwood TS37 med disse lukene... jeg overtok båten med en manglende ytterdel av luke... der har de bare tatt bort hele ytterramma, og satt inn en plexiglass plate som er festet med skruer der de orginale hjulene sto... Om du har tenkt å gå for å skifte hele greia, kan jeg være intressert i det du viser på bildene over... Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 6.August.2018 Del på Facebook Svart 6.August.2018 (redigert) VIlle forsøkt å snakke med disse: http://www.ertec.dk/spare-parts/ Eller her er en som kanskje har varer på lager: http://www.nautiahorro.com/manufacturer/325/N.C.BJERG.html Redigert 6.August.2018 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipperdrøm Svart 6.August.2018 Del på Facebook Svart 6.August.2018 nordan family 27 skrev 27 minutter siden: VIlle forsøkt å snakke med disse: http://www.ertec.dk/spare-parts/ Eller her er en som kanskje har varer på lager: http://www.nautiahorro.com/manufacturer/325/N.C.BJERG.html Supert... takk for info :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.