srru Startet 30.Juli.2018 Link til dette innlegget Startet 30.Juli.2018 Lurer på hvor sterk blanding zalo/vann og mengde totalt og om motoren skal være varm eller kald. Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Er det eksossiden eller innsug du skal vaske? Hva heter motoren din? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 31.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 31.Juli.2018 Sannsynligvis en VP TMD40 eller TAMD40. Det er de motorene Neptim 8000 ble levert med så langt jeg kjenner. @srru, hvis du trenger en "ny" turbo til en slik så har jeg en liggende. Kjøpte den av en da jeg kjøpte et kjølerør brukt til samme motor. Min var i orden. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
srru Svart 1.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Tenkte å vaske/rense aftercooler og turbo/eksos skoler. Volvo tamd40b. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.August.2018 Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 på min Yanmar står det "mild detergent" i instruksjonsboka. Det tolker jeg som mildt zalo vann Sitér dette innlegget Link to post
srru Svart 1.August.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2018 Takk for svar, vet at yanmar selger slik væske for sine motorer. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 (redigert) Løfter denne litt. Jeg har for tiden trøbbel med at ved fullt pådrag som er 3200 så takker antageligvis turbo for seg ved 2500. kan dette være turbo og hvordan renser jeg den med Zalo? Kan nevne at propellen har noe groe men kan ikke skjønne at det skal gi slikt utslag. Har også gjort stikk motsatt av hva forhandleren sa til meg om virkelig å blåse den ut, har all verdens tid på sjøen og tøffer avgårde og koser meg. Har nettopp skiftet filtre og luftet, kanskje lufte litt til? Motoren er en yanmar 4jh4te fra 2012 75hk Redigert 31.Mai.2020 av M/S AIOLOS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Turboen dør av ikke å bli brukt. Opp i turtall! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 31.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2020 Jada masa hehe Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 Har netop i Pinsen lånt en lastbil på jobbet til at hente en ny båd. Den har stort set stået på den samme plads i et år, hvor kun den lastbilmonteret kran er blevet brukt, men dog 3-4 timer om dagen. Motoren var virkelig sløv på landevejen. Indtil der var gået ca 1 time, så pludselig kom der masser af liv i maskinen ( 230 hk Scania) Mit bud er at turboen ikke har været på drifttryk i al den tid den har stået på pladsen, men nu blev den blæst godt igennem... -Så med turbo : op i omdrejninger ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 1.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2020 (redigert) Blir dyrt om turboen og eksosbendet er kokset igjen. Fort 20-30 tusen. Så kan mn jo veie det opp i mot å kose seg på sjøen ? Redigert 1.Juni.2020 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.