blaavass Startet 30.Juli.2018 Del på Facebook Startet 30.Juli.2018 (redigert) Hei, Har en 1998 modell Tohatsu 9,9D2 der det har korrodert hull fra kjølevannet og inn i ene sylinderen i bunn av motorblokken. Hullet kommer inn i sylinderen på nedsiden av den innvendige sylinderveggen som er i kontakt med stempelet, så det er ingen bevegelige deler rett på innsiden av hullet og det berører ikke brennkammeret. 1. Er det noen som har erfaring med reparasjon av dette og noen metode å anbefale? Jeg tenker å bruke Biltemas stålepoksy og fylle opp i gropen på utsiden av hullet og litt inn i hullet. 2. Jeg er usikker på om det egentlig skal være vann i området der det er korrodert hull. I så fall er veggen i blokken korrodert bort (blå sirkel i bildet under) og jeg tenkte i så fall å bygge denne opp igjen med stålepoksy. Fant et bilde på nettet av en nesten lik Tohatsu modell der det tydeligvis ikke har vært vann i dette området, men denne manglet huller ned i skaftet slik vår modell har (blå piler på bildet under). Disse hullene på vår motor er muligens for å slippe vann ned i skaftet på motoren der vannet i så fall passerer ut gjennom propellen sammen med eksosen. Disse hullene kan kanskje tyde på at det skal gå kjølevann her og at korrosjonen evt. bare har laget en større passasje inn til dette området (blå sirkel på bildet under). I så fall tenker jeg at jeg ikke bør tette igjen denne passasjen helt. Noen som vet om det skal være kjølevann i dette området? Mulig motoren burde vært kassert, men resten av den er ganske ok og det hadde vært litt artig å få den til å gå igjen:) Link til motorens delekatalog der blokken vises på side 3: http://tohatsu-nissan-parts.com/Parts Catalogs/NISSAN/2-Stroke/Parts Catalog NS9.9D2-15D2-18E2 (1998) - (002N21043-3).pdf Redigert 30.Juli.2018 av blaavass (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blaavass Svart 30.Juli.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Juli.2018 Her er en Tohatsu 2002 modell der det ikke ser ut til å ha vært kjølevann i det tilsvarende området. https://www.ebay.com/itm/Lower-Motor-Cover-Pan-350-67100-2-Nissan-Tohatsu-2002-earlier-9-9-15-18-HP/173258602440?epid=931921140&hash=item28570477c8%3Ag%3A3REAAOSwxyJayMAZ&_fsrp=1&rt=nc Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.