chrisrik Startet 1.August.2018 Del på Facebook Startet 1.August.2018 Hei! Da var morosakene fra Ebay kommet i posten og jeg tenkte å prøve å koble i hop. Legger ut her, for inspirasjon og innspill. Dyre stasjonære VHFer har jeg sett har en funksjon hvor du kan spille av de siste 30 sekunder av siste melding overhørt. En svært snedig funksjon, spesielt for oss i små raske åpne båter med mye vindstøy. Det er ikke alltid det er så enkelt å få med seg alle detaljer. Spesielt ikke dersom posisjonsinformasjon leses opp - selv om kystradioen normalt er flink til å gjenta dette et par ganger i rolig tempo. Tanken og planen min er som følger; Høyttalerutgang VHF -> Koble til minijack female (4-pole) -> mini-jack male / mini-jack male -> 4-pole 3,5mm splitter (hodetelefon og mikrofon) -> Android telefon med automatisk opptaksfunksjon (RecForge 2 eller Smart Recorder) med Voice activation. Denne vil da i teorien ta opp, fortløpende alle samtaler til minnekortet er fullt.. I neste runde har jeg også kjøpt en blåtann-reciever som kobles til biltema DAB+ hørselvernet, som jeg kan koble androiden til = lytte til VHF uten vindstøy og motorstøy. Noen som har gjort dette tidligere? Testet litt her hjemme, om jeg kunne ta opp på android-telefon 1, fra android-telefon 2. Men det gikk ikke. Antakelig fordi splitteren ikke gjør annet enn å gi meg to "kontakter", altså jeg må manuelt "hotwire" om fra høyttaler-lederne til mic-lederne. Nå er det kun to ledere ut fra VHF'en (pluss/minus til høyttaler). Det kan være om jeg kobler den på gul/hvit-kontaktene på minijack femalepluggen (med løse ledere i andre enden) - så funker det. Kanskje. Denne har svart/rød/gul/hvit (antar rød/svart er "styrbord/babord" lyd, ref phonokabel-farger) og gul er mic mens hvit er jord.. men har etterlyst dette fra selger. Håper han vet. Litt upløyd terreng.. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Barbaria Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Kan det ikke gjøres slik: https://www.amazon.com/Headset-Buddy-Line-level-Smartphones-iPhone-Mic-Line/dp/B00OAW85ZG Itunes (kjenner ikke android): https://itunes.apple.com/us/app/dictaphone-voice-recorder/id834938465?mt=8 Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.