Jump to content

farge på Saga 27 fra 1977


mons

Recommended Posts

God kveld

Naboen har investert i bruktbåt  (Saga 27 - 1977) for første gang, og har oppdaget at det ikke bare er solskinn som følger med båtlivet.

Båten hadde en knusning bak fenderlista på babord baug. Ødelagt skrogdel er fjernet, og ny er støpt inn, men det ser ikke særlig pent ut med "glassfiberfarge"

Er det noen som har fargekoden på den "litt grå" hvitfargen over fenderlisten samt det grå feltet som strekker seg ca 20 cm under lista? Evt en kode som passer på en såpass erfaren båt..

 

En halv meter bak knusingen er det ca 15 cm hvor over og underskroget har løsnet fra hverandre slik at det er en liten glipe imellom. Kan fylle denne med sika el. men er ikke sikker på om det blir tett der åpningen går mot null i endene. Noen tips ?

 

Vi har videre diskutert følgende med min og hans kone;

Må en slippe ut dreggen hvis en skal ta ankerdram på dekk når båten står 1200 meter fra og 30 meter over sjøen?

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Ser at det ikke er noen som har kunnet hjelpe deg, så jeg prøver meg. Dersom den er nesten helt hvit, men ikke kritt-hvit, så er det mulig at det er Norpol 8008. Dersom den er litt mørker grå, kan det være 8004. Dersom det er en større frgehandler i nærheten, som selger gelcoat eller topcoat, så har sikkert han et fargekart som du kan låne og sammenligne med.

Link to post
Share on other sites

Naboen kan jo la ankeret gå i ei bøtte med vann (fortrinnsvis saltvann), evt. legge ut drivankeret og håpe på på kontakt med det våte element! Da skulle det være allright med en ankerdram.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har du spurt hos Saga Boats?

 

tlf.: 57 85 84 80

url: http://www.sagaboats.no

e-mail: adr@sagaboats.no

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Naboen prøvde hos Saga, men fikk ikke noe bra svar. De hadde noen bittesmå bokser for flekking igjen, men hadde ikke fargekoden.  Naboen har ca 0,7 kvadratmeter som må behandles. Håpet å finne rett farge slik at den kunne brukes til både sparkel og toppsjikt.

 

Sjekker ut fargene i tipset over før jeg går over til fargekart.

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...