Jump to content

9.9hk Suzuki DT vil ikke starte. Forgasser problem?

Branok

Recommended Posts

Hei,

Har anskaffet gammel båt og motor. Motoren har ikke vært startet på ca 6 år. Koplet til bensinslanger osv, er bensin i filteret på motoren, men gasseren ser ikke ut til å vil fylle seg.

Motoren starter etter litt om og men med startgass. Har vært opp med gasseren og renset den etter beste evne. (Tror jeg).

Det er gnist på pluggene.

Dødmannsknapp er utkoplet. (Ledning tatt av inne ved motor).

Tenkte å høre om noen har litt erfaring med disse? Tips til hva det kan være.

Motoren er av denne typen, men veldig langt ifra like fin.

baat1.jpg

baat2.jpg

baat3.jpg

Ventilen som flottøren skal berøre er lett og i bevegelse, men om flottøren er i rett posisjon vet jeg ikke.

Jeg er også usikker på hvordan pumpen på gasseren fungerer, som skal suge frem bensinen til flottørkammeret. Har vært opp med, den, ser ingen åpenbare feil. Og har satt den sammen igjen etter å ha fulgt split tegning på nettet, så tror alt skal være ok.

Redigert av Branok (see edit history)

Dersom forgasseren ikke fyller seg er det enten tett i kanalen ved nåleventilen, feil innstilt flottør eller noe feil med bensinpumpen. Gjør som @Fjordland sier - plukk fra hverandre forgasseren og rens den skikkelig. Søk her på båtplassen etter "Suzuki 9,9DT forgasser" så finner du fremgangsmåte.

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...