Branok Startet 2.August.2018 Del på Facebook Startet 2.August.2018 Hei, Har anskaffet gammel båt og motor. Motoren har ikke vært startet på ca 6 år. Koplet til bensinslanger osv, er bensin i filteret på motoren, men gasseren ser ikke ut til å vil fylle seg. Motoren starter etter litt om og men med startgass. Har vært opp med gasseren og renset den etter beste evne. (Tror jeg). Det er gnist på pluggene. Dødmannsknapp er utkoplet. (Ledning tatt av inne ved motor). Tenkte å høre om noen har litt erfaring med disse? Tips til hva det kan være. Motoren er av denne typen, men veldig langt ifra like fin. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 (redigert) Viss den starter med startgass er det nesten garantert et bensinproblem.... Sjekk tilførsel... Rengjør forgasser skikkelig, og kontrollere flottørhøyde og ventil. Redigert 2.August.2018 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Branok Svart 2.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2018 (redigert) Ventilen som flottøren skal berøre er lett og i bevegelse, men om flottøren er i rett posisjon vet jeg ikke. Jeg er også usikker på hvordan pumpen på gasseren fungerer, som skal suge frem bensinen til flottørkammeret. Har vært opp med, den, ser ingen åpenbare feil. Og har satt den sammen igjen etter å ha fulgt split tegning på nettet, så tror alt skal være ok. Redigert 2.August.2018 av Branok (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kasper22 Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Du sier forgasseren ikke fyller seg, har du sjekket ved å løsne på dreneringskruen på flottørkammeret og se om det renner bensin ? Sitér dette innlegget Link to post
Napoli Svart 2.August.2018 Del på Facebook Svart 2.August.2018 Dersom forgasseren ikke fyller seg er det enten tett i kanalen ved nåleventilen, feil innstilt flottør eller noe feil med bensinpumpen. Gjør som @Fjordland sier - plukk fra hverandre forgasseren og rens den skikkelig. Søk her på båtplassen etter "Suzuki 9,9DT forgasser" så finner du fremgangsmåte. Sitér dette innlegget Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60 Link to post
Branok Svart 5.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.August.2018 Alt løste seg, 3e rens av forgasseren og jeg fant feilen. Ventilen som flottøren skal flytte på for å få pumpa til å suge bensin, sto fast/var treg. Fikset nå. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.