Jump to content

Marinehøytalere.


Allan E

Recommended Posts

Sjekk biltema. de har noen billige.

<{POST_SNAPBACK}>

Et kjapt søk hos Biltema resulterte i en firetommers (ikke marine). Personlig hadde jeg også ønsket meg en mindre, men en får bare jakte litt så finner en vel noe. Ville bare fortelle følgende, en kollega av meg har rigget seg til med til vanlige bilhøyttalere ute i cockpiten, disse har stått utsatt for vær og vind i mange år og virker fortsatt. Det regner ikke direkte på dem, men de er alt annet enn skjermet.. Jeg er derfor fristet til å prøve noen bittesmå som felles inn litt i ly av regn og sprut....

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Et kjapt søk hos Biltema resulterte i en firetommers (ikke marine). Personlig hadde jeg også ønsket meg en mindre, men en får bare jakte litt så finner en vel noe. Ville bare fortelle følgende, en kollega av meg har rigget seg til med til vanlige bilhøyttalere ute i cockpiten, disse har stått utsatt for vær og vind i mange år og virker fortsatt. Det regner ikke direkte på dem, men de er alt annet enn skjermet.. Jeg er derfor fristet til å prøve noen bittesmå som felles inn litt i ly av regn og sprut....

<{POST_SNAPBACK}>

Gjør det du. Jeg hadde noen 4" Pioneer tidligere i båten min (17 fots daycruiser) De sto skjermet der i to år før de fikk nytt liv i en Saab. De fungerte fortsatt fint. Eneste problemet var litt krokan (rust) på grillene, men de ble ikke brukt i Saaben likevel.

 

Min far har noen marinehøyttalere stående ut på sin Norline 36. De står skjermet mot fukt i tillegg til at det er kalesje der. De har fått brune rustmerker på grillene. Siden de er hvite er dette ekstra fint. I fermtiden kommer han til å satse på vanlige bilhøyttalere siden disse er svarte som regel, og har vist seg å være pålitelige. De er jo tross alt beregnet på både vibrasjoner og fukt som kan oppstå i bil pga dugg og lignende.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...