Jump to content

Skifte av kokeapparat


Pondus 32

Recommended Posts

Hei, alle sammen!

Tenkte å skifte ut gass-kokeapparatet i Elwaro 815.

Fikk tilbud om følgene: (se nedenfor)

 

Lite brukt Wallas 90 Ceramic. For nedfelling i benk. Med keramisk topp.

Spenning: 12 volt. Mål: 448x280x140 mm

Eksosslange, tanktilslutning med slange og kabel følger med. Leveres uten skrog eksosgjennomføring. Kr 4800,-

 

Er dette en ok pris uten denne eksosgjennomføringen?

Regner med at dette er en kurrant og rimelig gjenstand å skaffe fra forhandler

 

Noe annet i forbindelse med utskifting jeg bør være obs på?

 

Hilsen Bubba

Link to post
Share on other sites

En helt komplett Wallas 90 koster kr 8280,- hos Maritim. Vet ikke hva skroggjennomføringen til eksosen koster, som du må ha i tillegg, men utfra nypris så kan du vel gjøre et godt kjøp til kr 4800.

 

Pass på at el.kabelen har stort nok tverrsnitt, og legg kabelen i så kort strekk som mulig. Wallasen er kresen på god nok spenning frem til apparatet.

Redigert av jada (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er vel disse apparatene som gir max 1000W på den ene platen og 400 (600?)på den andre.

Dyre leamikk som ikke er brukenes til å lage mat på etter min mening.

Men vi er jo så forskjelige - jeg gikk motsatt vei - kastet ut Wallasen og installerte gass!

SKAL vi ha biff så skal den stekes - ikke langpines ihjel.

 

mvh

 

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Link to post
Share on other sites

Har wallas 900 som gir den samme effekten, og den funker helt greit, trygg og sikker, men som det ble sagt her... duger ikke til biffsteking..!! men hadde en test med en kompis i sommer på å koke opp en liter vann, og wallasen kom 10 sekunder senere i mål.. ikke så ille synes jeg!

Link to post
Share on other sites

Wallas bruker ca. 14 min på å koke opp en liter vann med en normal kasserolle. Med gass eller Optimus er det gjort på 3- 4 minutter. Men det er jo en fordel med et lukket system da...ingen åpen flamme

Etter min mening har Wallas en kunstig høy pris...det er jo ikke noe avanserte saker...bortsett fra kretskortet da...men det koster jo ikke mange kronene.

Redigert av jory (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...