forskern Startet 6.August.2018 Del på Facebook Startet 6.August.2018 Jeg vet ikke nøyaktig hvordan det har skjedd, men hengselen på forre oppbevaringsrom i RIB'en min har kommet i strekk og brukket av festet i underliggende polyester. Jeg har lagt ved noen bilder, har flere hvis det trengs. Hvordan ville dere gått fram for å reparere denne plastskaden slik at jeg får satt inn en ny hengsel. Må luka fjernes fra båten for å gjøre dette skikkelig (jeg hadde tenkt å gjøre det til våren når jeg har båten på land)? Luken er hengslet med to hengsler i framkant. Hengslene er festet med pop-nagler. Jeg har aldri fjernet pop-nagler. Hvordan gjør man det i så fall - borrer man dem ut? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 6.August.2018 Del på Facebook Svart 6.August.2018 Jeg borrer ut popnagler med et metallbor som har litt større diameter enn diameteren på hullet. Jeg sikter på å borre av den "falsen" som lages når man presser en popnagle på plass. Da kan man stort sett dra ut naglen på andre siden. Jeg borer uten å legge på hardt press, men la boret få spise seg inn mens jeg holder det mest mulig rett på. Noen ganger (ved brukt for små nagler) så kan den "metallkulen" sitte fast i hullet. Da har jeg prøvd å dunke den ut med en litt bred dor. Ofte setter den "avborrede" delen seg fast på boret. Da er der bare å finne en litt stpr tank og holde den igjen mens man reverserer boret. Pleier å løsne greit da. Glassfiberarbeid bør noen andre svare på. Jeg hadde nok fått festet på plass glassfiberen som er der, og deretter lagt på forsterkning bak. Men det er så mange flere mye mer kompetente folk her på forumet, så det kan de få svare på Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 6.August.2018 Del på Facebook Svart 6.August.2018 Luka må av, dette må du ta fra innsiden. Det er såpass mye slipe og støpejobb at du bør ha et sted å stå med et godt arbeidsbord. Du må slipe vekk all knusning, og i tillegg langt inn på den friske for å få binding. Ingen vanskelig jobb dette, men det tar litt tid for å få det pent. Reparasjon av glassfiber finne du mange tråder om. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.