Jump to content

Driver Finn.no / Aftenposten med juks?


Walter_S

Recommended Posts

Vet ikke om det er Aftenposten som står bak finn.no, men okkesom.....

 

 

I midten av juni satt jeg inn en båtannonse på finn.no for en kompis av meg som ikke har internett og mobiltelefon. Vedkommende er en eldre kar som aldri har solgt båt på internett før. Hjalp han, siden jeg har litt erfaring. Står også oppført som kontakt, siden eieren ikke er tilgjengelig pr. mobiltelefon.

Nok om det. Båten ble solgt i løpet av 3 dager. Jeg satte personlig annonsen i SOLGT-Modus, den 19. juni.

 

Kravellbygd Brekneholmen-sjark, solid trebåt m 22hk Sabb diesel

 

Fremdeles får jeg telefoner angående denne båten (4 stk. i løpet av de siste 2 dager)!!! Grunnen til det er at Aftenposten / Finn.no trykker og utgir et blad "BÅTMARKEDET" og i siste nummer står det en annonse av denne sjarken. De som ringer er selvfølgelig fortvilet at denne båten er solgt for lenge siden. Vi snakker om nesten 2 måneder!

 

Personlig så synes jeg dette nærmer seg jukse-grensen! Vedkommende kjøper et blad som faktisk averterer gammel data.

 

:smash:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Når jeg solgte "gamle-Astor" ringte jeg inn for å slippe å få inn annonsen i dette båtbladet. Tror faktisk dette er eneste måten å slippe denne dobbelt-annonseringen på.

 

Dette bruktbåtbladet kjøper jeg aldri. Mesteparten av annonsene er jo over båter som er solgt for flere måneder siden. :headbang:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Litt inside på dette.

 

Det er ikke Aftenposten som står bak Finn.no lenger. Det er nå selvstendige firmaer i alle markeder ( Finn Bil, Finn Eienedom etc...).

 

Båtmarkedet ( Bilmarkedet, MC-markedet) er det heller ikke FINN.no som utgir, men Aller-gruppen. Aller har gått inn på en "If you can`t beat them - join them" - avtale, og får derfor alle sine objekter til bladene fra FINN.no.

Med billigste måte å trykke disse bladene på, så snakker vi om "gamle" objekter før bladene er i salg.

 

Rubrikkmarkedet er gjennomsyret av juks i Norge.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Samme her, men så langt tilbake somi 2002,

Solgte Scand Baltic, på 3 dager, men 2 mnd etterpå kom den ut i et av båtbladene, og jeg ble nedringt en gang til.

 

Thats life. :smash:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Etr godt tips er å endre teksten i annonsen. Begynn med *****SOLGT******. Dette hindrer også at folk som ikke klarer å se at det er et flagg som sier at gjenstanden er solgt ringer deg.

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...