Jump to content

Mangler knop på Mercruiser 4.3 mpi

Klausbo

Recommended Posts

Har en Goldfish 21 som jeg har satt inn en Mercruiser 4.3 mpi med 220 HK, alpha one drev. Propellen jeg har i dag har 19 pitch.

Jeg savner mere fart på båten. Får den opp i maks 36 knop med omdreininger på ca 4400. Mener lignende båter (andre Goldfish 21 med samme motor) har hstigheter på 45-49 knop.

Har nå sjekket motor hos mercruiser service verksted. De koblet på pc, men kunne ikke finne noen feilindikasjoner.

Båten ble også løftet på land, ikke mye som har groddpå båten og drev, samt at for sikkerhetsskyld sjekket dobbeltbunnen. Ingenting der heller.

Noen her som har noen forslag på hva det kan være? Mangler jo ca 10-12 knop. Kan det være tennpluggene?

Da ville jeg dratt på BT og kjøpt ett multimeter for å få målt o/min på max.
Turtallet på motoren ligger jo omtrent der det skal ligge på denne motoren som er 4400-4800 o/min.
Hvis max turtallet ditt stemmer er det ingen ting galt med motoren din og den yter de hk den skal.
Hadde det vært noe galt med motoren din slik at det hadde godt utover ytelsene hadde du ikke klart å oppnå 4400 o/min.
Hvis det stemmer at andre tilsvarene båter går 10-12 knop fortere heller jeg til at det er noe galt med proppelen som at den slurer på boset eller har ett voldsomt slipp i vannet men da burde jo turtalet økt også.

Redigert av pipe (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...