Lars H. Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Det blåste faktisk friskt her vi ligger i gjestehavnen på Oscarsborg. Men med rykkdempere på tampene, lå vi godt, selv om jeg målte 19m/s, 3m over havet i vår Saga 27. Her fra gjestehavnen sin målestasjon. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Tur att disse er uvanlige på våre breddegrader Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Kenneth82 Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Jøss.... godt ingen var ute på jolletur akkurat da Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Vi hadde noen skypumper her i Arendal for noen år siden. Kraftigere enn de der. Fikk dem på video. En kamerat holdt på å gå ned med en GH14, og de kom bare helt i utkanten av den. Båten ble fylt med vann, og de øste som gale og klarte seg. (De oppsøkte dem ikke, forsøkte å komme seg unna. Oppdaget dem for sent.) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
PiperBill Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Mye folk nede ved marina i dag for å se etter båtene sine. Vi ligger ganske så beskyttet bak en molo så ingen skader som jeg kunne se. Men det gikk ikke så bra med denne seilbåten som ligger lang inne på muddene innerste i kilen. Blir nok en stor jobb å få den ut. Håper det gikk bra men evt mannskap. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Ronnyed Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 God klestørk på Helgelandskysten i dag. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 I Frognerkilen i Oslo er jeg har båten, flyttet en av bryggene seg 7-8 meter under vinden i går. Det ble litt nervepirrende om den skulle treffe neste brygge. Nye moringer skal ut på mandag. Ingen båter skal være blitt skadet. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Hvilken brygge var det? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Lazyjack skrev 40 minutter siden: Hvilken brygge var det? Brygge 2 i Frognerkilen båtforening. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 Noen som vet hva som ble maks målt vindstyrke i Oslofjordområdet under stormen i går? Jeg refererte selv Stavernsodden på 31,4 i går (i denne tråden) men sannsynligvis var det noen kraftigere kast på østsiden av Oslofjorden? Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 11.August.2018 Link til dette innlegget Svart 11.August.2018 @HansH se lenger opp i tråden, je la ut måling for Steilene. Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 12.August.2018 Link til dette innlegget Svart 12.August.2018 (redigert) Vi hadde 21m/s i kastene i Oslofjorden. Fikk testet at festene solpanelene holder fint i denne vinden selv om det var noe vibrasjon i kantene. Benytter NOA sine braketter for rekkemontasje på 100w paneler. https://seatronic.no/noa-stativ-til-solcellepanel-5120 NB. Panelene var i utslått stilling. Redigert 12.August.2018 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.