Jump to content

Meldt 20-30ms i Skagerak og Oslofjorden fredag denne uken

Bitteliten

Recommended Posts

Dropper turen til Kosterpå fredag etter jobben. Sekken er nok ikke et sted man skal ferdes da. Var ned ved båten i dag for å se etter. Kalesjen sitter godt og fortøyningene er i orden. Heldig som ligger godt i le bak en molo men det kommer til å rive i allikevel.

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Code0 skrev 32 minutter siden:

Ligger man utsatt til, kan det være greit å ta ned / av rulleforseilet, særlig om man bruker trekk med glidelås utenpå. 

Det er for slike anledninger det er greit å ha rullet inn forseilet et par-tre ekstra tørn så skjøtene ligger rundt seilet. Ser alt for ofte at folk lar det bli igjen en god trekant av forseilet som ikke er innrullet. Det er en veldig dårlig vane!

Jeg la ut spring i dag for første gang i sommer. Ligger godt i le for bølgene, men vinden kan treffe båten rett i bauen og bryggene kan bevege seg en god del. Kommer an på hvor vestlig det blir.

Blir bra med regn da. Håper jorden er våt nok til at morgendagens regn trekker ned i en veldig tørr skogbunn.

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Lurt å sjekke fortøyninger og gjøre klart når det er meldt mer vind enn det som er vanlig for våre områder.  

Har slengt på et ekstra spring så jeg har på begge sider i båsen, justert litt på fendre og tatt inn stoler og div som vanligvis står på akterdekket. 

Holder til langt inne i oslofjorden, og havna er rimelig godt beskyttet for vind fra S-SV, men blir nok en tur innom på ettermiddagen kjenner jeg meg selv rett :rolleyes:

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Jeg skal ned og sjekke fortøyninger i morgen, skal sies at jeg pleier ligge bra, men retter stadig på nabobåter, 

Frister litt å prøve kjøre ut bare for å se hvordan det er :o 

Var livlig forrige søndag også, men dette ligger ann til å bli noe nytt. 

Eneste løse på båten min er kalesjen på midtkonsollen, vurderer faktisk ta den av

Ikke så mye her (Vrengen) enda. Gikk litt hvite topper på sjøen tidligere i dag men virker som det har løyet litt.

Skal vel dra på litt mer med SV de neste 2 timene ifølge YR, men så langt ser det ut som Windy har bommet litt, og jeg er glad for det.

30m/s har jeg ikke lyst til å ha her :)

Skjermbilde.JPG.f8102e150ebbb63c8cb4f397dd383905.JPG

Var inne og tittet på webkamera på Bolærne og tror jeg aldri har sett så få båter der utenom midtvinters.

Har sett videoer fra venner i hhv Fjällbacka (50 knop i kastene), Strømstad (20-23 m/s i kastene) og Hankø («det blåser godt») i dag. Hankø ser ut til å ha det lettest - ikke så overraskende. I Fjällbacka ser det ut som om det striregner (filmet ut vinduet), men det er «bare» sjøsprøyt som slår opp på andre siden av brygga og blåser over deres båt.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...