Bitteliten Startet 8.August.2018 Del på Facebook Startet 8.August.2018 (redigert) DNMI har sendt ut spesialvarsel. Dette er et bilde fra Windy.com som viser max vindkast. Stabil vind er meldt til ca 20ms Redigert 8.August.2018 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 8.August.2018 Del på Facebook Svart 8.August.2018 Takk for at du deler ? får sjekka de nye strekkavlasterne nå ? Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 8.August.2018 Del på Facebook Svart 8.August.2018 Takk for tips. Bare å fendre skikkelig og se til båten. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
leopard Svart 8.August.2018 Del på Facebook Svart 8.August.2018 Smhi har også meldt dette noen dager nå, vi ligger i Lysekil vi får vinden men ser ut som at vi slipper nedbøren. Sitér dette innlegget Link to post
Code0 Svart 8.August.2018 Del på Facebook Svart 8.August.2018 Merkeig stormsenter. Dukker opp fra ingensteds i Kanalen. Får se om simuleringene sier det samme om 24 timer. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Varsler ude nu om storm med orkan i vindstødene og store mængder regn: https://www.met.no/nyhetsarkiv/farevarsel-kraftige-vindkast-ventes-fredag http://www.dmi.dk/vejr/services/varsler/ Sitér dette innlegget Link to post
goggen000 Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Bitteliten skrev for 23 timer siden: DNMI har sendt ut spesialvarsel. Dette er et bilde fra Windy.com som viser max vindkast. Stabil vind er meldt til ca 20ms Hvordan kopierte du inn dette. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.August.2018 Skjermbilde fra ipad. La inn som nytt bilde her Sitér dette innlegget Link to post
PiperBill Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Dropper turen til Kosterpå fredag etter jobben. Sekken er nok ikke et sted man skal ferdes da. Var ned ved båten i dag for å se etter. Kalesjen sitter godt og fortøyningene er i orden. Heldig som ligger godt i le bak en molo men det kommer til å rive i allikevel. Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
Code0 Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Ligger man utsatt til, kan det være greit å ta ned / av rulleforseilet, særlig om man bruker trekk med glidelås utenpå. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Code0 skrev 32 minutter siden: Ligger man utsatt til, kan det være greit å ta ned / av rulleforseilet, særlig om man bruker trekk med glidelås utenpå. Det er for slike anledninger det er greit å ha rullet inn forseilet et par-tre ekstra tørn så skjøtene ligger rundt seilet. Ser alt for ofte at folk lar det bli igjen en god trekant av forseilet som ikke er innrullet. Det er en veldig dårlig vane! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 (redigert) Skagerrak kl 21 ca. Stille før stormen. Var en Wiking 28 i full plan vestover. Vil kanskje rekke vestover før det starter? Redigert 9.August.2018 av Grand Banks jr (see edit history) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Mimieg Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Vi flyttet båten til holmestrand gjestehavn i dag. Tar ikke kjangsen på 2x40kg moringsringer i sandebukta i morgen. Naboene er godt fortøyd her ? Blir spennende å følge med på windex! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Jeg la ut spring i dag for første gang i sommer. Ligger godt i le for bølgene, men vinden kan treffe båten rett i bauen og bryggene kan bevege seg en god del. Kommer an på hvor vestlig det blir. Blir bra med regn da. Håper jorden er våt nok til at morgendagens regn trekker ned i en veldig tørr skogbunn. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
sap_2000 Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 (redigert) Lurt å sjekke fortøyninger og gjøre klart når det er meldt mer vind enn det som er vanlig for våre områder. Har slengt på et ekstra spring så jeg har på begge sider i båsen, justert litt på fendre og tatt inn stoler og div som vanligvis står på akterdekket. Holder til langt inne i oslofjorden, og havna er rimelig godt beskyttet for vind fra S-SV, men blir nok en tur innom på ettermiddagen kjenner jeg meg selv rett Redigert 9.August.2018 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
andersb Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Jeg skal ned og sjekke fortøyninger i morgen, skal sies at jeg pleier ligge bra, men retter stadig på nabobåter, Frister litt å prøve kjøre ut bare for å se hvordan det er :o Var livlig forrige søndag også, men dette ligger ann til å bli noe nytt. Eneste løse på båten min er kalesjen på midtkonsollen, vurderer faktisk ta den av Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 9.August.2018 Del på Facebook Svart 9.August.2018 Nå er det nedjustert til nesten halv vindstyrke (i forhold til tidligere) på Yr her på Skagerrak kysten. Så da blir det kanskje ikke så galt allikevel. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Komodo Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Nei, det blir nok ikke så ille allikevel. Jeg har vært nede og lagt på ekstra fortøyninger i dag, men nå melder de bare 17m/s på det meste i morgen. Nå ligger vi uansett veldig lunt i vår båthavn, så det hadde nok gått bra uansett Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
leopard Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Ikke så ille, jeg ligger i Lysekil og 23 sm i mastetoppen nå :) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Her er en annen mulig link for å følge litt med. Klikk hvor du vil på kartet, så vises vindstyrken i punktet. Tror det oppdateres hver tredje time eller noe sånt. Slik jeg forstår det så er det prognoser som vises, og ikke reelle verdier. https://earth.nullschool.net/#current/wind/surface/level/orthographic=-348.08,60.13,2953/loc=10.222,59.042 Sitér dette innlegget Link to post
Mimieg Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Post bilde av windex og sjø da folkens! Her i Holmestrand er det nesten skuffende stille nå.. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Ikke så mye her (Vrengen) enda. Gikk litt hvite topper på sjøen tidligere i dag men virker som det har løyet litt. Skal vel dra på litt mer med SV de neste 2 timene ifølge YR, men så langt ser det ut som Windy har bommet litt, og jeg er glad for det. 30m/s har jeg ikke lyst til å ha her :) Var inne og tittet på webkamera på Bolærne og tror jeg aldri har sett så få båter der utenom midtvinters. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Begynner å dra seg til litt nå. Bølgene slår godt over ytterste delen av bryggen. Såg på vindmåleren på Færder at den har vært over 27ms i kastene. Sitér dette innlegget Link to post
HansH Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 (redigert) Stavernsodden fyr bikket 30,9 ms fra SSW nå kl 13.38 og gjennomsnittsvind 27,5 kl 13.32. http://selarvik.no/stavern.html Redigert 10.August.2018 av HansH (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Har sett videoer fra venner i hhv Fjällbacka (50 knop i kastene), Strømstad (20-23 m/s i kastene) og Hankø («det blåser godt») i dag. Hankø ser ut til å ha det lettest - ikke så overraskende. I Fjällbacka ser det ut som om det striregner (filmet ut vinduet), men det er «bare» sjøsprøyt som slår opp på andre siden av brygga og blåser over deres båt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.