Jump to content

reparasjon og oppussing av eldre rana 530 med 40hk e-tec 2008

Fjantus

Recommended Posts

Jeg kjøpte meg en eldre rana 530 i vår, tenkte at jeg skulle ha den slik den var denne sesongen for så å pusse denne opp.

Motor som fulgte med var en evinrude 40hk e-tec 2008 mod.

Tenkte at denne ville funger godt med båten, men har nå fått feil på en injektor.
Så da er det bare å vente på deler for å få motoren opp å gå.

Time telleren på motoren si er at den er gått 115 timer.

Planen videre er at jeg vil pusse ned hele båten og for så å lakkere denne opp igjen. Hvilken lakk er det som brukes på båter?

Vil og lage en sitte gruppe fremme da denne er fraværende.

Og kanskje montere servo styring.

Ellers vist folk har tips og triks så blir jeg glad for ide`er da dette er min første båt.

Slenger ved noen bilder

20180809_141048.jpg

unnamed (1).jpg

unnamed (2).jpg

unnamed.jpg

Fjantus skrev 19 minutter siden:

Planen videre er at jeg vil pusse ned hele båten og for så å lakkere denne opp igjen. Hvilken lakk er det som brukes på båter?

Vil og lage en sitte gruppe fremme da denne er fraværende.

Og kanskje montere servo styring.

ny farge da eller?  Om du syns nåværende farge er grei, men du ønsker å freshe opp , så kan du rubbe / polere / vokse og få temmelig bra resultat.  

Servo?  hydraulisk du mener ?    Jeg tror jeg ville gått for vanlig teleflex , bare kraftigere enn den originale , samt med "non feedback" funksjon

Var en her for noen år siden som oppgraderte en tilsvarende båt - skal se om jeg finner tråden senere i kveld 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ivar skrev 22 minutter siden:

ny farge da eller?  Om du syns nåværende farge er grei, men du ønsker å freshe opp , så kan du rubbe / polere / vokse og få temmelig bra resultat.  

Servo?  hydraulisk du mener ?    Jeg tror jeg ville gått for vanlig teleflex , bare kraftigere enn den originale , samt med "non feedback" funksjon

Var en her for noen år siden som oppgraderte en tilsvarende båt - skal se om jeg finner tråden senere i kveld 

vurderer hvit med en blå langsgående stripe, liker ikke den gul/hvite fargen, tenker da å demontere hard topp og lakke den og.

tenkte selvfølgelig på hydraulisk styring ja.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...