Jump to content

Hvor går turen 12.- til 14. august?


Astor

Recommended Posts

Endelig er det meldt stabilt vær over Østlandet. (Litt regn blir det vel.) :headbang:

 

Astor tøffer ut Drøbaksundet i morgen ettermiddag med kurs for Gjestehavna i Horten. Mørepapegøya kommer etter med bil og ferje. Lørdag spiller junior kamp mot Follo, og da er det greit å ha bilen stående i Moss. Tar en svipptur opp til Ski for å få med oss kampen. Kvelden tilbringer vi med båtvenner i Horten. Blir liggende til søndag.

Trolig kommer Ove og Britt med Sjøstjerna og Kåre og Hildur med sin Nord West nedover også. Ligger ann til en koslig helg på fjorden. :flag:

 

Thor! Måtte du ordne litt go`vær denne helgen!! :sailing:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Astor tøffer ut Drøbaksundet i morgen ettermiddag med kurs for Gjestehavna i Horten.

Tja, hadde egentlig tenkt oss til Oscarsborg, men hvorfor ikke Horten? Vi får se. Kanskje ses vi. Kunne vært hyggelig det.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Turen går i morgen ettermiddag ut til enten Fantebukta, eller innerst mellom ytre/indre maløya da jeg nettopp har henta ny/brukt gummijolle og ny påhengsmotor slik at ungene får lekt seg litt. Deretter avleveres alle barna lørdag ettermiddag for å legge til litt utenfor byen hvor vi er invitert på bryggedans med mer. Ser ut til å bli en riktig fin helg dette her.........

 

THOR : GODVÆR, ELLERS :boxing::wink:

Link to post
Share on other sites

Håper på ivertfall ei natt i kragerø i helga,men ser an været litt..

Det må da ha gitt seg med den værste turiststrømmen nå satser jeg på,i fellesferien er det jo nesten håpløst å få plass der..

 

mvh

 

frank v.

<{POST_SNAPBACK}>

PKT 1. turiststrømmen har definitivt gitt seg, her nede på sørlandet er der kun et fåtall båter igjen i skjærgården. Været for også ta mye av skylden for det.

 

PKT 2. Vi ferierte i Kragerøskjærgården ca 1 uke midt i fellesferien. Vi hadde ei øy helt for oss selv, så nesten ikke andre båter i det hele tatt og hadde late, deilige og ensomme dager. Mao. er der fullt mulig å finne "Perler" for seg selv, selv midt i Kragerø i fellesferien (dette var ca halvtimen med sakte fart utenfor byen :wink: )

Link to post
Share on other sites

Ut på sjøen forhåpentligvis.... Nå ha Brum ligget hos VP-doktoren på land i snart to uker, og det siste var at de ikke kunne finne riktig eksos-slange, så de håpet å få inn en fra Son i morgen!

Kan det være så vanskelig å finne en eksos-slange til en B30/270?

men, men den gamle var visst nesten tett og morken så det er jo fint at de oppdaget det når først motoren var ute......

MEN, kommer jeg på sjøen så står i hvertfall Oscarsborg eller Furuholmen høyt på ønskelisten!

God tur til dere alle!

Link to post
Share on other sites

PKT 1. turiststrømmen har definitivt gitt seg, her nede på sørlandet er der kun et fåtall båter igjen i skjærgården. Været for også ta mye av skylden for det.

 

PKT 2. Vi ferierte i Kragerøskjærgården ca 1 uke midt i fellesferien. Vi hadde ei øy helt for oss selv, så nesten ikke andre båter i det hele tatt og hadde late, deilige og ensomme dager. Mao. er der fullt mulig å finne "Perler" for seg selv, selv midt i Kragerø i fellesferien (dette var ca halvtimen med sakte fart utenfor byen  :wink:  )

<{POST_SNAPBACK}>

Er enig i det du skriver perlen,er mange steder der man kan ha for seg selv,men jeg er av den typen som helst vil ha gangavstand til restaurant og litt liv...ivertfall når jeg ikke har med unger..

 

Hvor var det forresten dere lå da?

 

mvh

 

frank v.

Link to post
Share on other sites

Selve øya vi lå på, har ikke navn på seg i kartene, men ligger på utsiden av Lindvik på fastlandet. Det ligger akkurat i grenseland hvor hytteeiendommene slutter på nordvest side av Kragerø (innover fjorden der). De eneste folka vi så de dagene, var lokale folk som kom i skjærgårdsjeepene, badet, grillet, og dro hjem igjen, da på stranda på fastland. Når vi hadde vår uke i disse trakter, valgte vi fredagen inne i kragerø for å innta bedre måltid på ei av de lokale spisesteder, men fikk omtrent sjokk av å plutselig ha så mye folk rundt oss, så kort avstand fra "vårt lille fristed" at det var utrolig.

Link to post
Share on other sites

Endelig blir det bedre vær, og vi tar sikte på å ligge på Bolærne i helgen. Lå der en natt i denne uken og det er en kjempe plass for oss med små barn som må trilles i vogn. Og det gjerne om natta..........

 

Jeg gleder meg som en unge til en helg på vannet, har en natt i båten til nå i år....., det er tragisk!

Men slik ble det bare.......

 

God helg!

 

:flag:

Båthilsen fra Fernanda.

Link to post
Share on other sites

Bare sånn raskt hjemmom.

 

Har vært i kragerø/risør området i en 14 dagers tid. Kan bekrefte at antall båt er kommet ned på et behagligt antall. Man behøver ikke å lete etter plass noe mer. Deiligt.

Blir i helga opptatt med annen type båtliv men på Mandag er det ut i vestfoldskjærgården for en uke til.

 

Skal i helga debutere som manskap på en pinnebåt.

Skal være med på en regatta fra Sandefjord til Ekenes.

 

Med min seil erfaring blir jeg vel mest å regne som stor flyttbar ballast, men det trengs vel det også. :lol:

 

Spennende skal det iallefall bli.

 

Mariell

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Vi drar til Flatanger for å seile S/Y GILLI til Levanger. Båten har hatt Småværet på Flatanger som sommerhavn. Eieren har invitert oss (tre kamerater) med for å seile båten tilbake til Levanger. Det er en distanse på ca 135 nm. Spørsmål er hvordan det går med fire skippere ombord?

 

Det blir helt sikkert hyggelige guttekvelder ombord.

 

Arne

Link to post
Share on other sites

Turen gikk helt fra indrehavn i Horten til gjestehavna og makrellfestivalen .Møtte flere baatplassen medlemmer og latteren satt løst da vi møttes.Trur det var 6 eller 7 båter fra Baatplassen der og bra vær og kjempe stemmning hele tia ,like blide alle sammen :)

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Nå har vi akkurat kommet hjem igjen etter en flott helg på sjøen. Litt kald nordavind var det, men fint for det. Vi fant ut at vi nå har hatt like mange overnattinger i den nye båten siden midten av juni som vi hadde i den forrige i løpet av tre sesonger! Utrolig hva tre fot ekstra plass kan gjøre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Hei !!!

Nå er vi akkuratt tilbake etter vår tredje helgtur. Turen gikk til Mølen får å friske på gamle barndoms minner. Det ble en nydelig helg med værgudene på vår side. Ble kjent med en hyggelig familie som vi ble liggene ved siden av og sender en takk til dem.

 

Siden det ble en ny båt på oss bare tre dager etter at vi hadde kjøpt en With 12 fot med 30 hk Jonson er den til salgs igjen. Den står på henger. Er noen interresert!!!!!

 

Treffes på mobill 911 91377

 

Nå ser vi fram til neste helg og tar noen så turen på kvelden hvis været er bra.

Link to post
Share on other sites

Vi er også tilbake etter en fin helg i Kragerøskjærgården. Ruslet fra Stathelle fredagsetermiddag og ankret opp på Jomfruland rundt halv fem. Nydelig vær og lite sjø... guttungen kjørte den gamle skibsplasten hele veien. Lørdag gikk vi sakte inn mot Kragerø, regnet med at vi kunne finne en plass i gjestehavnen der... Var innom i midten juli, men fant ikke selve havnen pga alle båtene som lå der og kretset rundt..

 

God plass og fikk fortøyd til en brygge, skulle rusle opp i byen en tur. Da hørte jeg en kar i en båt skrike "båtplassen" det var Frank i sin Trojan. Han fortøyde ved siden av Stauden og vi fikk da pratet litt utover ettermiddagen og kvelden over en :cheers: eller flere. Søndag ruslet vi videre gjennom Kreppa og tonerleia hjemover etter liten stopp hos noen venner på en hytte ved bjørneholmen. Det var knapt en båt å se, fra Kragrø og til Valle møtte vi en båt.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...