Jump to content

Noen som har hatt dieseldyr og hvordan oppførte motor seg?

Smurfen

Recommended Posts

Har påvist dieseldyr på tanker og tappet ut mye diesel fra bunn av tanker og prøver kjemisk bekjempelse. (skiftet filtre flere ganger og diesel i vannutskillere ser tilsynelatende perfekt ut)

Stusser over hvordan motorer oppfører seg. Har 2x TAMD 75 og motorer går feilfritt for så plutselig fuske, men alltid økning i turtall. (voldsom røykutvikling ved fusk)

Noen ganger kan jeg sette motorer i fri og motorer ruser seg opp og vandrer mellom 2000 - 2500 omdr. i opptil flere minutter før de plutselig faller til ro på 600 omdr.

Aldri vanskelig å starte opp på kald eller varm motor. Ingen feilkoder på EDC.

Finner det pussig at de øker i turtall, burde de ikke falle i turtall og evt. gi startvansker hvis bakterie masse ligger og sperrer/forstyrrer dieselpumpe og evt. dyser?

Motorer har en synkronisering så de forklarer vel at begge motorer gjør dette samtidig selv om kanskje bare en motor fusker.

Fikk hyggelig hjelp fra Marina i Marstrand til å tappe tanker (200 liter i bunn fra hver tank) og fylte kjemikaler som han håpet skulle drepe og løse opp masse så kanskje det som var igjen ble kjørt igjennom motor. Han mente at jeg sikkert måtte kjøre opp flere hundre liter før ting forhåpentligvis ble normalt. Ble fylt opp ny diesel etter dette.

Tvilen sniker seg på om jeg har 2 problemer eller om bakteriene klarer å forstyrre mating fra pumpe som beskrevet?

Spent om noen har lignende erfaring?

Kjøre igjennom flere hundre liter diesel, for å få vekk oppløste dieseldyrester.

Det høres ikke bra ut i mine ører.

Tøm tankene, og vask de rene!

Blås igjennom slanger.

Skift filter, og sjekk at det ikke er dritt i materpumper.

Demonter dyserør, og blås igjennom.

Vurdere å sende dyser til kontroll.

Fyll på ren diesel, start opp, koble gjerne på manometer for kontroll av matertrykk.

Er feilen der fortsatt?

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...