Jump to content

Erfaringer med Suzuki 90 firetakt

Kisa

Recommended Posts

Har hatt en slik motor siden den var ny i 2007 og enda ikke hatt et feilslag eller problem av noen art, heldigvis. Får heller ikke service hvert år, men sørger alltid for å sjekke veskestand (giolje og motorolje) og at disse ser ok ut. Kjører grundig gjennom med ferskvann regelmessig og tilsetter "lurium" i tanken før siste gjennomkjøring før opplag.

Tring har vært et problem med disse motorene av noen årganger, min inkludert, men ikke hatt dette problemet selv. SIes at å bytte denne;

goldplug.com/shop/outboard

skal avhjelpe det problemet. Min er byttet ut.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Tror ikke Johnson er solgt som noe annet enn suzukiutgaver i 4 takt. Så de er helt like.

jeg har 140 Suzuki. Stort sett samme som 90. Fungerer stort sett bra. Passert 500 timer. Om du unngår tæring er det en kjempegod motor.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Det er kanskje ikke så alt for store forskjeller mellom 90 og 140. Bortsett fra at den ene er 1.5 liter og den andre 2.0.

Har forresten en suzuki 15, som jeg er kjempefornøyd med. Eneste problemet er at jeg lånte bort båten, og når jeg fikk den tilbake fikk jeg ikke tiltet motoren opp. Viste seg at tiltarmen er bøyd. Mistenker at noen har grisekjørt litt med motoren tiltet et par hakk opp og truffet en bølge eller noe. Så har motoren ramla ned med såpass mye kraft at tiltgreiene bøyde seg. Kjipt. Og jeg mistenker ar dette blir en kjempejobb å fikse, så hvis noen har noe tips til hvordan jeg skal bytte denne delen, så er det bare å si fra:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...