Kisa Startet 10.August.2018 Del på Facebook Startet 10.August.2018 Vurderer en eldre Suzuki DF90 for å ha på ny båt til neste år. Noen som vet om disse har noen problemer? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Har hatt en slik motor siden den var ny i 2007 og enda ikke hatt et feilslag eller problem av noen art, heldigvis. Får heller ikke service hvert år, men sørger alltid for å sjekke veskestand (giolje og motorolje) og at disse ser ok ut. Kjører grundig gjennom med ferskvann regelmessig og tilsetter "lurium" i tanken før siste gjennomkjøring før opplag. Tring har vært et problem med disse motorene av noen årganger, min inkludert, men ikke hatt dette problemet selv. SIes at å bytte denne; goldplug.com/shop/outboard skal avhjelpe det problemet. Min er byttet ut. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Kisa Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 (redigert) Ok, takk for tips. Nyere Suzuki og Johnson er vel samme motorene? Redigert 10.August.2018 av Kisa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Det var vel noen få år/modeller av Suzuki som fikk et Johnsonmerke på seg, men min motor er så absolutt ikke noe annet enn en Suzuki. Unasett, lykke til, og så ses vi vel på fjorden her i Lillesand. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
glalaks Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Tror ikke Johnson er solgt som noe annet enn suzukiutgaver i 4 takt. Så de er helt like. jeg har 140 Suzuki. Stort sett samme som 90. Fungerer stort sett bra. Passert 500 timer. Om du unngår tæring er det en kjempegod motor. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Brakkvannsseiler Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Meget god motor, min 90 hk 2010 modell har gått 650 timer og service hvert år. Ingen feil så langt bortsett ifra ladestrømsregulatoren som måtte byttes i sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Kisa Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 Det er kanskje ikke så alt for store forskjeller mellom 90 og 140. Bortsett fra at den ene er 1.5 liter og den andre 2.0. Har forresten en suzuki 15, som jeg er kjempefornøyd med. Eneste problemet er at jeg lånte bort båten, og når jeg fikk den tilbake fikk jeg ikke tiltet motoren opp. Viste seg at tiltarmen er bøyd. Mistenker at noen har grisekjørt litt med motoren tiltet et par hakk opp og truffet en bølge eller noe. Så har motoren ramla ned med såpass mye kraft at tiltgreiene bøyde seg. Kjipt. Og jeg mistenker ar dette blir en kjempejobb å fikse, så hvis noen har noe tips til hvordan jeg skal bytte denne delen, så er det bare å si fra:) Sitér dette innlegget Link to post
Kisa Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 Var litt vanskelig å se, men jeg tror denne er bøyd Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Trodde 90-115-140 stort sett var samme motor med samme volum. Hvertfall i 2005. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
andersb Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Solid konstruksjon, lite feil, Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 11.August.2018 Del på Facebook Svart 11.August.2018 Var det ikke en svakhet med tiltmotoren på eldre Suzuki 4 takt av litt størrelse. Kjenner noen som har byttet disse. Sitér dette innlegget Link to post
Kisa Svart 11.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2018 Vet egentlig ikke. Den vi har på 140en var litt seig, men den kom seg når vi smurte den. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.