Kjellg Startet 10.August.2018 Del på Facebook Startet 10.August.2018 (redigert) Har en Yanmar 4LHA og All-Mount remskiver i aluminium. Da jeg fikk remskivene fulgte det med en pasta for å smøre på skivene for å minimere tæring. Jeg må ta av reimskiva til vannpumpe og lurte på om jeg kan bruke den pastaen på vedlagte bilde, eller om jeg må få tak i noe annet? Flott om jeg kan bruke det jeg allerede har. Redigert 10.August.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
PolarLi Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Er det selve reimskiven som tærer, eller er du primært opptatt av at den ikke skal irre fast i akslingen eller bosset den er montert på? For sistnevnte er vel anti sezien du har helt grei, selv om jeg kanskje ville vurdert god gammeldags tre-tjære, da den er "nøytral" evt PTFE basert gjengetetting som Loctite 567. Men får å beskytte selve reimskiven utvendig, ville jeg vurdert å prøve sinkspray. Tror den faktisk kan "ofre" seg, i allefall en stund. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 (redigert) Med i pakken med reimskivene var det en middel for å hindre korrosjon. Tror det heter Ultra Tef-Gel. Finner det på eBay men fraktprisene er jo helt hinsides. Reimskivene er uoriginale på denne motoren og er lagd av aluminium. Etter det jeg har skjønt så vil aluminiumen ofres om man ikke gjør tiltak, så det jeg er ute etter en et middel for å isolere reimskivene så langt det går fra resten av motoren. Editert: Fant en link her Redigert 10.August.2018 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Har du ei surfesjappe i nærheten ? Disse har tef-gel, men holder til i Oslo og Stavanger. https://www.srfsnosk8.no/tef-gel-anti-korrosjonspasta.html Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 10.August.2018 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.August.2018 Mix skrev 2 minutter siden: Har du ei surfesjappe i nærheten ? Disse har tef-gel, men holder til i Oslo og Stavanger. https://www.srfsnosk8.no/tef-gel-anti-korrosjonspasta.html Takk skal du ha. Skal til Oslo i neste uke :) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Vist du har maskina oppi båten så er det meste av tæringsproblematikk borte. Det er mykje aluminium på motoren i fra før. Antiseize eller liknande gjengepasta for alumunium er greit på gjenger ved montering. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 10.August.2018 Del på Facebook Svart 10.August.2018 Gjengene skal ha loctite 242 og monteringsflatene skal ha tef-gel. Hold deg til produsentens anbefalinger @Kjellg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.